Ukoliko vaše vozilo ima ABS sistem obavezno ga koristite tokom vožnje po snegu. Ukoliko ste čuli drugačiji savet, zanemarite ga!

Tačno je da ABS produžava vaš zaustavni put, ali tada imate mogućnost upravljanjem vozilom i izbegavanjem prepreka, dok kočenjem sa blokadom točkova to ne možete da uradite. ABS sistem se sve više unapređuje tako da korist od korišćenja sistema ABS pri kočenju je višestruka. Naprotiv ne isključujte ga, a pri vožnji u ovakvim uslovima on se sam uključuje u većini slučajeva.

Još jedna ABS zabluda sa kočenjem i to tehnikom gde se koči i otpušta kočnica (prestaje da se koči) u određenom ritmu, gde se obezbeđuje mogućnost upravljanja pri kočenju. Ovakva tehnika je nepotrebna kod sistema sa ABS kočenjem jer to ustavri radi ABS samo mnogo brže, ritmičnije i precicnije. Ova tehnika se može primenjivati kod vozila koja nemaju ABS sistem i može se uvežbati.

Ako se krećete na klizavoj površini ili uzbrdici najniži stepen prenosa daje veći obrtni moment točkovima, što stvara veliku silu i najverovatnije uzrok će biti proklizavanje točkova. U ovoj sutuaciji bolje je koristiti veći stepen prenosa jer smanjuje obrtni momenat, a vi lagano dozirajte gas.

Prilikom vožnje u ovakvim uslovima najbitniji je kompromis između kočenja i upravljanja vozilom. Gledajte da broj obrtaja motara ne spada ispod 2000 a da ne bude veći od 3000. Mogućnost proklizavanja točkova je minimalna, a imate mogućnost kočenja motorom, po potrebi.

Kada je korisna vožnja u nižem stepenu prenosa?

U nižem stepenu prenosa korisno je voziti po snegu i ledu pri kretanju nizbrdo. Kočenjem bi došlo od blokirana točkova, pa možete završiti u kanalu, ili nekom sodomu, a vožnjom u nižem stepenu prenosa kočite motorom, a točkovi se neće blokirati, već nesmetano okretati.

Čišćenje snega sa automobila

Kada čistite sneg sa automobila, to morate da  uradite detaljno. Osim svetala i stakla, sneg se mora očistiti i sa krova automobila, jer zbog naglog kočenja može da se desi da vam sneg sa krova padne na vetroban i u tom slučaju ništa nećete videti ispred sebe. 

Da biste dobro videli put tokom vožnje po snegu, neophodno je da očistite svetla: farove, migavce, zadnja svetla… Osim toga što ćete vi videti put, i drugi vozači će videti vas dobro, jer prljava stop svetla mogu da dovedu do naletanja drugog vozila na vaš automobil zbog nepravovremenog uočavanja signala da ste počeli da kočite, naročito kada je u pitanju naglo kočenje.

Zato ubacite u prtljažnik neku staru krpu kojom ćete pre svake vožnje na brzinu prebrisati sve svetlosne grupe, bez obzira da li je ostatak automobila prekriven blatom, snegom ili ledom. Morate redovno prati i krpu koja vasluži za čišćenje svetla na vozilima, jer ako je i ona prljava onda će izgubiti funkciju.

Oprema za čišćenje vozila

Prilikom nabavke lopatice, metlice i drugih “rekvizita” kojima ćete čistiti sneg i led sa automobila, imajte u vidu da se njima, ukoliko imaju oštre i tvrde ivice, može oštetiti lak. Stoga bi bilo idealno da su ašovčić / lopata od plastike, ali kvalitetnije i deblje, kako se ne bi desilo da pukne u pola posla.

Ukoliko silom prilika sneg sa vozila morate da čistite nekim metalnim oruđem, obmotajte ga nekom starom krpom ili čak i svojom majicom – manja je šteta nego da oštetite lak.

Istresite patosnice u svojim vozilima

Sneg koji na cipelama ili čizmama unesete u automobil otopiće se i ostaviti bare na patosnicama. Zato ne zaboravite da se rešite ove vode kada se zaustavite. U suprotnom, ona će se tokom noći zalediti i predstavljati problem ujutro.

Ukoliko je i tepih postao mokar, možete po njemu da prostrete novine ili stare krpe, kako bi upile vodu. Ujutro ih, tako zaleđene, jednostavno izbacite.