Vozači u Srbiji se dosetili: Evo šta rade kada je REGISTRACIJA SKUPLJA OD AUTOMOBILA

Audi
Foter / nakhon100 / photo on flickr

Ako ste vlasnik automobila preko 2.000 kubika nemate mnogo izbora. Ili ćete platiti taksu koja nekada prevazilazi vrednost vozila ili morate svesno da kršite zakon i da registrujete automobil na osobu sa invaliditetom, koja ne plaća taksu, PDV i carinu prilikom uvoza, a posle ni putarinu i parking.

 

Posle skoro dve decenije otako je doneta Uredba o plaćanju poreza na luksuz prilikom registracije vozila ima šanse da bude prilagođena stvarnom stanju na terenu, najavio je ministar Aleksandar Vulin. Nažalost, problem je počeo da se rešava od osoba sa invaliditetom koje su registrovale oko 50.000 vozila sa motorom jačim od 2.000 kubika i koje na njihovo ime, uz ovlašćenje, voze pravi vlasnici automobila. Time država godišnje izgubi milione evra, kažu uvoznici novih automobila, i tvrde da bi izmena ove uredbe smanjila mogućnost manipulacije.

Vrednost od čak nekoliko hiljada evra godišnje podeli se između osobe sa invaliditetom i vlasnika, a država ne dobija ni dinar. Oni koji imaju automobile preko 2.000 kubika kažu da se nešto mora hitno promeniti jer ne žele da svesno krše zakon.

– Najveći je problem što registracija u nekim slučajevima prelazi stvarnu vrednost vozila. Vozilo vredi, na primer, 3.000 evra a morate da izdvojite za registraciju između 1.200 i 1.500 evra – ističe Boris Šelmba koji je vlasnik automobila sa više od 2.000 kubika.

Sličnog je mišljenja i resorni ministar Aleksandar Vulin koji kaže da niko ne želi da oduzme pravo na povlastice osobama sa invaliditetom, ali smatra da se izmenama zakona može dosta toga popraviti.

– Sigurni smo da će Ministarstvo finansija učiniti napore da to učini prihvatljivijim i jeftinijim, ali ne samo za osobe sa invaliditetom, ja razmišljam o svim registracijama – napominje Vulin.

U Udruženju uvoznika kažu da su do sada podneli pet inicijativa da se uredba o luksuzu promeni i prilagodi relanom stanju.

– Mnogo je bolje i za državu i za građane da imamo sistem koji se primenjuje u ostalom delu sveta i da onda i ljudi koji voze te automobile sa većim zapreminama budu pošteno oporezovani, odnosno da pošteno plaćaju te svoje dažbine – objašnjava Milan Vukasović iz Udruženja uvoznika automobila i delova Srbije.

Na potezu je Ministarstvo finansija koje ima mogućnost da sagleda sve probleme i da uredbu prilagodi vremenu.

Ovakva situacija nikome ne odgovara kažu u Udruženje uvoznika. Navode primer da novi luksuzni “be-em-ve” serije 3 koji košta i do 50.000 evra, a ima istu taksu za registraciju kao automobil star više od 20 godina koji ima preko 2.000 kubika i čija vrednost ne prelazi 1.000 evra.