Od uvek je bilo važno voziti se sa stilom, ali sve ima svoje granice. Neki od ovih automobila koštali su pravo malo bogatstvo, a ipak su na aukcijama pronašli svoje vlasnike!

Cene kolekcionarskih automobila rastu iz godine u godinu, što je uočljivo na aukcijama ovih vozila koje se održavaju širom sveta.

Mnoge transakcije obavljaju se direktno između kolekcionara, tako da podaci o njihovim cenama nisu dostupni javnosti, a stručnjaci tvrde da su takvi primerci čak skuplji od onih koji se pojavljuju u katalozima aukcijskih kuća, piše CNN.

Zbog toga je lista najskuplje prodatih automobila svih vremena, na kojoj dominiraju Ferrarijevi modeli, ograničena samo na vozila sa aukcija:

10. Ferrari 250 GT California Spyder iz 1961: 10,9 miliona $ (8 miliona evra)


Foto: RM auctions

Lista deset najskuplje prodatih automobila na aukcijama završava se još jednim Ferarijem California Spyder. Ovog puta u pitanju je primerak sa kratkim međuosovinskim rastojanjem koji se nalazio u vlasništvu američkog glumca Džejmsa Koburna.

Ispod haube smešten je Ferrarijev V12 motor, koji u ovom automobilu proizvodi 280 ks.

9. Ford GT40 Gulf/Mirage Coupe iz 1968: 11 miliona $ (8,1 milion evra)


Foto: Pawell Litwinski/RM auctions

Među deset najskupljih automobila uspeo je da se plasira i jedan primerak legendarnog Forda GT40. To je ujedno i najskuplji američki automobil u istoriji.

Vozilo koje se pojavilo na aukciji u Montereju, u Kaliforniji, u avgustu 2012. jedno je od samo tri proizvedena primerka koji su imali olakšanu konstrukciju. Do sada ih je sačuvano svega dva, a ovaj GT40 poznat je i po tome što je korišćen kao platforma za kameru tokom snimanja filma “Le Mans” iz 1971, čija radnja se dešava na trci 24 sata Le Mana.

8. Ferrari 250 GT California LWB Competizione Spyder iz 1960: 11,4 miliona $ (8,3 miliona evra)


Foto: Gooding&Co

Na istoj aukciji novog vlasnika je dobio i ovaj Ferrarijev automobil koji se prvi put pred publikom pojavio na auto-salonu u Čikagu 1960. godine. Specifičan je po tome što je u pitanju jedan od devet izrađenih primeraka modela California Spyder sa produženim međuosovinskim rastojanjem i aluminijumskom karoserijom.

Iako je ovaj model pre svega bio namenjen vožnji po putevima, primerak koji je prodat 2012. prilagođen je trkačkoj stazi.

7. Mercedes-Benz 540K Special Roadster iz 1936: 11,7 miliona $ (8,6 miliona evra)


Foto: Gooding&Co

Na listi deset najskupljih automobila našao se i ovaj predratni Mercedes. Automobil ima zanumljivu istoriju. Pripadao je nemačkoj baronici koja se tokom Drugog svetskog rata krila u Švajcarskoj.

Iako je Mercedes bio i njenom vlasništvu sve do baroničine smrti, 1989, ona ga nije vozila tokom poslednjih 40 godina svog života. Sve vreme automobil je čuvan u jednoj garaži u Konektikatu, SAD. Prodat je 2012. na aukciji održanoj u Pebl Biču.

6. Ferrari 250 Testa Rossa iz 1957: 12,4 miliona $ (9,1 milion evra)


Foto: Darin Schnabel/RM auctions

Ovaj Ferrari 250 Testa Rossa postigao je visoku cenu između ostalog i zbog toga što je to tek drugi primerak koji je isporučen nekom kupcu nakon početka proizvodnje. Nakon toga, često je vožen na trkama u Južnoj Americi i Sjedinjenim Državama.

Prodat je na aukciji u Maranelu, u maju 2009.

5. Ferrari 340/375 MM Competizione Berlinetta iz 1953: 12,8 miliona $ (9,4 miliona evra)


Foto: Tim Scott/RM auctions

Još jedan automobil koji je za impozantnu sumu novca promenio vlasnika na istoj aukciji je 40/375 MM Competizione Berlinetta. Reč je o jednom od svega tri proizvedena primerka, a automobil je korišćen na brojnim trkama izdržljivosti, uključujući i 24 časa Le Mana 1953.

Nakon više prepravki tokom svog životnog veka, vozilo je restaurisano i vraćen mu je originalni izgled.

4. Ferrari 250 LM iz 1964: 14,3 miliona $ (10,5 miliona evra)


Foto: Michael Furman/RM auctions

Nešto jeftiniji od primerka sa trećeg mesta, 250 LM je jedan od prvih Ferrarijevih automobila sa centralno postavljenim motorom, a poznat je i po tome što je pobednio na čuvenoj trci izdržljivosti, 24 časa Dejtone.

Navedenu cenu postigao je tokom nadmetanja na aukciji u Italiji, u maju 2013.

3. Ferrari 250 Testa Rossa Prototype iz 1957: 16,4 miliona $ (12 miliona evra)


Foto: Gooding&Co

Još jedan Ferrarijev automobil sa pravom zauzima visoko treće mesto na listi najskupljih četvorotočkaša. U pitanju je prvi izrađeni primerak čuvenog modela 250 Testa Rossa, koji je kasnije imao osmogodišnju trkačku karijeru.

Ispod poklopca motora takođe se nalazi V12 sa 300 “konja”, a automobil je prodat na aukciji u kalifornijskom Pebl Biču, održanoj u avgustu 2011. godine.

2. Ferrari 275 GTB/4 NART Spyder iz 1967: 27,5 miliona $ (20,2 miliona evra)


Foto: Darin Schnabel/RM auctions

Najskuplji Ferrari svih vremena pogonjen je V12 motorom sa 300 ks, a novog vlasnika dobio je na aukciji održanoj u dobrotvorne svrhe u avgustu 2013, u Kaliforniji.

Automobil se sve vreme nalazio u posedu jedne porodice otkako je kupljen kao nov.

1. Mercedes-Benz W196 iz 1954: 29,7 miliona $ (21,8 miliona evra)


Foto: Bonham

Reč je o automobilu u kome je petostruki svetski šampion Formule 1, Huan Manuel Fanđo, 1954. godine osvojio svoju drugu titulu.

Mercedes je opremljen 2.5 litarskim osmocilindričnim motorom, a prodat je u julu 2013. na jednoj aukciji u Velikoj Britaniji.