Za svačiji ukus: Opel Insignia 2.0 CDTI Bi-Turbo Cosmo

Ne morate da dolazite u konflikt sa vašom lepšom polovinom oko izbora automobila. Njoj će se svakako svideti dizajn a iz muškog ugla posmatrano, reći ćemo samo nekoliko stvari – motor, menjač, ozvučenje i haj-tek bezbednosna oprema.

Konkurencija u srednjoj klasi, odnosno D segmentu je vrlo jaka, pogotovo što neki modeli nude zaista odličnu opremu uz povoljnu cenu.

Opel ima nekoliko aduta, kratkoročnih i dugoročnih. Ovi prvi se odnose na akcijske cene za primerke modela Insignia sa lagera, na kojima se može uštedeti i nekoliko hiljada evra.

Detaljan spisak ovih automobilima sa različitim motorima i paketima opreme uz detaljne informacije o uštedi možete pronaći na zvaničnom Opelovom sajtu.

Dugoročni aduti se odnose pre svega na tehničke inovacije, među kojima je i 2.0 dizelaš sa dve turbine od 195 “konja”, razvijen u saradnji sa FIAT-om. Uz ovaj motor možete da naručite i šestostepeni automatski menjač, a takvu kombinaciju smo i testirali.

Uz sve to, dodali bismo i treći glavni razlog za kupovinu – Infinity ozvučenje, ali i haj-tek bezbednosnu opremu.

Predstavništvo Opela za našu zemlju nam je ustupilo na test vrlo zanimljiv primerak, koji ne samo što ima navedene tehničke detalje, već i vrlo bogatu opremu na kojoj bi mu pozavideli i premijum brendovi.

Pre svega motor je izazvao veliku radoznalost među članovima naše redakcije, iako smo isti već imali prilike da probamo, doduše u Astri, na međunarodnoj prezentaciji održanoj u Frankfurtu 2012. godine.

Da pređemo na stvar – prva turbina je manjeg pritiska sa dejstvom u nižem opsegu obrtaja, a druga je višeg pritiska namenjena višim obrtajima.

Na prvi pogled Insignia kao svaka druga Insignia, ali nije! Tu je i odličan automatski menjač sa šest brzina koji je zaista jedan od najboljih klasičnih automatika.

Nije red da toliko pominjemo premijum segment, ali ovaj menjač u Insigniji je bolji i od onih u nekim prestižnijim markama.

Konkretno, auto je veoma snažan, a ubrzanja i međuubrzanja su eksplozivna uprkos masi od 1.733 kilograma.

Usklađenost 195 KS i inteligentnog menjača je odlična, tako da je Insignia istovremeno vrlo hitra ali i štedljiva.

Na otvorenom troši malo – pri 80 km/h oko četiri a pri 130 km/h oko 5,6 l/100 km. Bez obzira da li vozite velikom putnom brzinom ili krstarite po gradu, nagli pritisak na komandu gasa izaziva trenutnu reakciju bez “razmišljanja” menjača.

Impresionira i njegovo samopouzdanje zbog velike elastičnosti bi-turbo motora. Ako niste papučicu gasa zakucali za pod, samo će promeniti zvuk i sa niskih obrtaja momentalno i snažno ubrzati – eto čemu služi manji turbo.

Uvek je na optimalnim obrtajima i retko se dešavalo da poželimo stepen više ili niže. Praktično, inteligentniji je od većine prosečnih vozača u pogledu promene brzine.

Čak i koči motorom, i to onako kako biste i sami učinili, pogotovo prilikom usporavanja u krivinama.

“Sport” mod je dostupan pritiskom na taster koji se nalazi na centralnoj konzoli. On menja dosta toga.

U trenutku osetite kako auto postaje još tvrđi, volan za nijansu teži a motor i menjač prelaze u režim viših obrtaja. Praktično, uvek će biti u jednom stepenu prenosa niže nego u standardnom modu.

Menja se i mapa ubrizgavanja, tako da svaki pritisak na gas izaziva neočekivano brzu reakciju.

Inače, sportski mod je zgodan i za spuštanje nizbrdo zbog toga što sam koči motorom. Naravno, ne u onoj meri kako bi ste to i sami činili, ali zato je tu manuelni mod koji smo prilično često koristili prilikom usporavanja.

Praktično jedino što stvarno nedostaje ovom automobilu su tasteri za manuelnu promenu brzina na volanu.

Za one koji vole udobnije podešeno oslanjanje, tu je “Tour” mod sa kojim auto postaje mekši ali uz nešto više ljuljanja prilikom prelaska preko neravnina.

Na žalost, novi dvolitarski bi-turbo dizelaš je dostupan tek od 27.370 evra sa PDV-om, koliko košta Insignia sa Cosmo paketom opreme na akcijskoj ponudi.

Sa druge strane, to i nije tako mnogo s obzirom da po svojim performansama lako može da predstavlja alternativu skupim trolitarskim dizelašima koji su papreni za registraciju, a motore ekvivalentne snage zapremine 2.2 litre da i ne pominjemo.

Što se tiče ponude dizel modela, verzija sa 2.0 motorom sa 130 KS može da se nabavi na akciji već od 23.600 evra sa PDV-om, dok 1.8 benzinac sa deset konja više u osnovnom, Base paketu košta sa popustom 18.920 evra.

Nije ni Audi, ni BMW ni Mercedes, već Opel Insignia. Nenametljiva i ambiciozna.

Koncertna dvorana

Testirani auto je bio opremljen opcionim ozvučenjem prestižne marke Infinity. Razlika u odnosu na standardne audio sisteme je ogromna.

Frekventni opseg je impozantan, čak toliko da vam se tresu nogavice bez preteranog pojačavanja. Atmosfera u kabini je takva da vam se jednostavno ne izlazi iz auta.

Haj-tek bezbednost dostupna svima

Za samo 800 evra doplate može da se dokupi “paket pomoći za vozača 2”, koji uključuje toplotno izolujući vertobran, indikator za praćenje rastojanja od vozila ispred, sistem upozorenja od čeonog sudara, prepoznavanje znakova na putu sa zadržavanjem informacije o ograničenju na instrument tabli.

Osim toga, paket uključuje i prednju kameru i upozorenje pri izlasku iz saobraćajne trake, upozorenje na sudar sa vozilom ispred i automatsko kočenje, automatska duga svetla, kao i adaptivni tempomat sa radarom i stani/kreni funkcijom.

Oprema

Standard: ESP, pomoć pri kretanju uzbrdo, prednji i bočni vazd. jastuci, vazd. zavese, prednji i zadnji automatski el. podizači prozora, el. podesivi retrovizori sa grejačima i el. preklapanjem, daljinsko otvaranje prtljažnika, tempomat, automatski dvozonski klima uređaj sa senzorom zamagljenosti, kožni volan, el. parkirna kočnica, maglenke, senzor za kišu, alu felne.

Opcije: alu felne 18 inča, kožna sedišta, vozačevo sedište el. pokretano, grejači sedišta, “paket pomoći za vozača 2” (vetrobran koji odbija toplotu, indikator za praćenje rastojanja od vozila ispred, sistem upozorenja na čeoni sudar, prepoznavanje znakova na putu, prednja kamera i upozorenje pri izlasku iz saobraćajne trake, upozorenje na sudar sa vozilom ispred i automatsko kočenje, automatska duga svetla, adaptivni tempomat sa radarom i stani/kreni funkcijom, limiter brzine), prednji i zadnji senzori za parkiranje, ksenonski farovi sa LED dnevnim svetlima, varijabilno oslanjanje, Infinity premijum ozvučenje.