Želeli ste da uvezete polovnjak, a ostali ste ‘zaglavnjeni’? Evo šta vas uskoro očekuje

Automobili
Beta

Višenedeljne muke uvoznika polovnih automobila u Srbiji trebalo bi da budu okončane.

 

Na sednici Vlade Srbije biće postavljeno novo lice koje će imati pravo na potpis do konačnog izbora novog direktora Agencije za bezbednost saobraćaja ili će biti doneta odluka da tu ulogu obavlja predsednik ili neko od članova Upravnog odbora Agencije, pišu Novosti.

Problem je nastao zbog toga što je v.d. direktora Agencije za bezbednost Srbije, Milanu Božoviću, istekao mandat još krajem prošle godine, nastao je “tehnički vakuum” pa nije imao ko da potpisuje zahteve i dozvole za ispitivanje odnosno carinjenje polovnih vozila. Tako se nagomilalo, prema nekim procenama, više od 3.000 automobila, koji su ostali “zaglavljeni” ispred institucija u kojima se obavlja ispitivanje korišćenih automobila pre carinjenja.

–  S mukom sam prikupio ionako bespotrebnu i preskupu papirologiju i dostavio Agenciji da bi mi rekli da nema ko da potpiše zahtev za ispitivanje. Čekam već više od dvadeset dana, stao mi je posao, izgubio sam sigurno par hiljada evra – žali se Dragan Mašić iz Žarkova.

Da bi se uvezlo polovno vozilo prvo se mora podneti zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja, a zatim, posle odobrenog izuzimanja vozila ispod carinskog nadzora, vozilo se predaje na mestu za ispitivanje uz popunjen zahtev i obimnu dokumentaciju. Usluga Agencije košta 3.000, a ispitivanje od 3.700 do 7.800 dinara u zavisnosti od kategorije vozila.

– Mi smo se obratili nekoliko puta Ministarstvu za saobraćaj Srbije u čijoj je nadležnosti naša Agencija, ali nismo dobili nikakav odgovor. Jedino što možemo sada da uradimo je da zamolimo klijente da budu strpljivi – kaže za Novosti jedan od radnika Agencije.

Zatečeni su i u Centru za motorna vozila AMSS, jednom od 300 ovlašćenih mesta za ispitivanje korišćenih vozila.

– Ljudi su s pravom ogorčeni. Ali nije do nas. Imali smo neka uveravanja da će sve biti rešeno još tokom protekle nedelje, pa ništa. Čim dobijemo potrebne potpise iz Agencije pojačaćemo rad svojih službi da bi što pre svi koji su to zatražili dobili odobrenje za uvoz korišćenih vozila – kažu u CMV AMSS.

Pojedini uvoznici su najavili i tužbe protiv države za nadoknadu štete.