Kad je motor u praznom hodu, očekuje se da radi mirno i uravnoteženo. No, šta ako osetite vibracije, neuravnoteženo izgaranje, ako se poveća broj okretaja? U leru automobili rade na oko 700-800 o/min. Sami ćete, po iskustvu, proceniti kad vam motor ne radi kao inače, piše HAK-ova Revija.
Obično je to simptom nekih problema.
Kod benzinaca bi to mogle biti dotrajale svećice zbog kojih će paljenje smese u cilindrima biti otežano.
Takođe, mogući su i problemi s ožičenjem svećica, odnosno neispravnošću instalacija.
Jedan od mogućih uzroka su i neočišćeni injektori goriva te začepljeni filter vazduha. Neispravan ventil protoka vazduha mogao bi takođe biti jedan od uzroka. Nejednak rad motora moguć je i zbog narušavanja vakuuma u sistemu dovoda vazduha i goriva u motor (zbog dotrajalosti ili oštećenja).
Nakon promene zupčastog remena može se dogoditi da on nije savršeno usklađen, pa ni rad ventila nije sinhronizovan. Sve to redukuje kompresiju i rezultira neoptimalnim rad motora u praznom hodu. Slični se problemi mogu javiti i zbog dotrajalosti zupčastog remena.
Na kraju, mogući su i problemi s vremenom paljenja smese zbog kojih će motor raditi grublje ili se ugasiti. U svakom slučaju, ako osetite da vam motor nejednako radi, potrebno je potražiti pomoć mehaničara.