Kako se približavaju izbori u EU, američke tehnološke kompanije su pod sve većim pritiskom da učine više da se suprotstave spoljnim kampanjama za vršenje uticaja posle navoda da su onlajn platforme korišćene za mešanje u izbore u SAD i drugim zemljama.
Gugl će tražiti da se za svaku političku reklamu navede ko je plaća, a pojačaće i proces provere identiteta kupaca reklama.
Gugl će takođe objaviti izveštaj o transparentnosti reklama za izbore u EU i imati registar političkih reklama gde svako može da se obavesti detaljnije o naručiocima reklama, njihovoj ciljanoj publici i kako se novac troši.
To je proširenje sistema koji je Gugl uveo ove godine za američke političke oglase. Fejsbuk je uveo sličan sistem za SAD, Brazil i Veliku Britaniju ranije ove godine.
– Kao i drugi ozbiljno razmišljamo o izborima i kako ćemo nastaviti da podržavamo demokratske procese širom sveta, uključujući uvođenje veće transparentnosti u političkom onlajn reklamiranju – napisala je na svom blogu direktorka Gugla za odnose s javnošću i s vladom u EU Li Džunijus.
Gugl je bio među tehnološkim kompanijama koje su u septembru potpisale kodeks ponašanja EU čiji cilj je borba protiv širenja dezinformacijama preko interneta.