GREŠKA KOJU PRAVE MNOGI VOZAČI: Evo zašto NIKADA ne treba da odmarate nogu na papučici kvačila

Ako vam se kvačilo istroši posle manje od 80.000 pređenih kilometara to znači da verovatno radite nešto pogrešno. Kvačilo bi po pravilu trebalo da izdrži 100.000 i više kilometara.

Automobil Vožnja Volan
Pixabay.com

Mnogi vozači tokom vožnje prave grešku koja može skupo da ih košta kada su u pitanju troškovi održavanja automobila. Iz navike, zbog lenjosti ili jednostavno radi neznanja, često se dešava da vozači drže, odnosno „odmaraju“ levu nogu na papučici kvačila tokom vožnje ili najčešće čekanja na semaforu. Tako se znatno skraćuje vek trajanja ovog skupog potrošnog dela, prenosi N1.

Spojnica, (popularnije „kvačilo“), važan je deo svakog automobila. Reč je o potrošnom delu koji se gotovo uvek istroši pre nego je čitav automobil „spreman za otpad“. Normalno je tokom životnog veka automobila zameniti lamelu i druge delove kvačila možda i nekoliko puta, ali ako vam se ona istroši posle manje od 80.000 kilometara to znači da verovatno radite nešto pogrešno. Ovaj deo bi po pravilu trebalo da izdrži 100.000 i više kilometara.

Mnogi faktori utiču na trošenje kvačila automobila s ručnim menjačem, ali većinu njih možete sprečiti. Najčešća greška je držanje noge na papučici kvačila. Mnogi vozači tu “odmaraju” nogu. Iako tada dolazi do samo minimalnog pritiska na papučicu, koji naizgled ne utiče na rad i ponašanje automobila, spojnica zbog toga trpi. I minimalan pritisak na papučicu zamara elemente spojnice i doprinosi njenom ubrzanom trošenju. Zbog toga u automobilima levo od kvačila postoji prostor na kom može da se odmara leva noga dok je ne koristite za pritiskanje kvačila. Držanje noge u tom položaju takođe je prirodnije i bolje za kičmu, a i manje umara vozača.

Još jedan detalj na koji mora da se pazi je držanje papučice kvačila kada stojite na semaforu. Kvačilo se po pravilu koristi samo kada je to zaista potrebno, odnosno samo u određenim situacijama prilikom kretanja i pri promenama stepena prenosa. Takođe, prilikom menjanja „brzina“ obavezno stisnuti kvačilo do samog kraja pre pomeranja ručice menjača, piše Autostart.