Svrha ove funkcije jeste da, umesto da uzima vazduh spolja, sistem ponovo koristi vazduh koji se već nalazi unutar kabine. Zapravo, recirkulacija je unos vazduha u putnički prostor, filtracija kroz klima uređaj i naknadna distribucija u deflektore.
Glavna razlika između recirkulacije i konvencionalnog usisavanja vazduha je u tome što protok vazduha dolazi iz putničkog prostora, a ne spolja.
Režim recirkulacije omogućava vam brzo zagrevanje i hlađenje vazduha, jer se temperatura u kabini razlikuje od temperature izvan automobila.
Ako je aktivirano, dugme za recirkulaciju vazduha omogućava klima-uređaju da koristi vazduh iz unutrašnjosti automobila uvlačeći ga kroz ventilacione otvore.
Pored toga, u isto vreme, sistem sprečava ulazak spoljašnjeg vazduha. Dugme se obično nalazi oko točkića klima uređaja koji omogućava vozaču da podesi unutrašnju temperaturu.
Korišćenje dugmeta za recirkulaciju će pomoći u smanjenju potrošnje goriva jer manje opterećuje motor automobila. Princip je isti za električne automobile jer će klima manje opterećivati bateriju, piše Danas.
U praksi malo ljudi koristi ovu funkciju. Najčešće se recirkulacija koristi za sprečavanje infiltracije neprijatnih mirisa unutar kabine.
Na primer: automobil se ispred jako puši ili ste naišli na prašnjav deo puta. Da ne bi osetili ove mirise, mnogi vozači isključivo u ovakvim situacijama aktiviraju mehaničko dugme za recirkulaciju vazduha i blokiraju pristup od spolja, ne znajući da ova funkcija može doprineti smanjenju potrošnje goriva i klima uređaja u svakodnevnoj vožnji.