Istraživanje otkrilo! Evo koji BMW MODELI najviše, a koji najmanje gube na vrednosti

BMV je godinama bio među najpoželjnijim brendovima automobila na svetu, i to se neće promeniti u skorije vreme. Čak i u zemljama koje cene automobile ekonomske klase, BMV i dalje izgleda snažno na tržištu polovnih automobila. Ali, da li BMV-ovi dobro održavaju svoju vrednost i da li su svi modeli uporedivi?

Pixabay.com

Istraživanje koje je sprovela kompanija za istoriju vozila carVertical otkrila je BMV modele sa najboljom i najgorom vrednošću nakon prve kupovine.

Terenci imaju bolju polovnu vrednost

U poslednjoj deceniji terenci su bili u trendu, a BMV automobili nisu izuzetak. Serija X ima najbolju polovnu vrednost među svim BMV vozilima, nadmašujući dobro poznate modele poput serije 3 ili serije 5.

3 godine star BMV X1 ima polovnu vrednost od 62,4%, što znači da gubi skoro 38% svoje maloprodajne cene. Posle 5 godina njegova vrednost pada na 48,8%, a posle 10 godina – na 24,5%. U svim starosnim grupama automobila, BMV terenska vozila imaju najveću vrednost: 3-godišnji X3 ima polovnu vrednost od 49,8%, X5 – 66,6%, a X6 – 73,3%. Ovo su odlične brojke u poređenju sa BMV-ovima koji nisu terenska vozila.

Naravno, modeli X nisu “besmrtni” – tokom dužih perioda, vrednost može značajno pasti. Model X6 star 10 godina ima polovnu vrednost od samo 21,7%, sa sličnim brojevima ostatka kategorije: X1 ima samo 24,5%, X3 – 28,4%, a X5 – 20,3%. Drugim rečima, dok je X6 jedan od najskupljih terenskih vozila na tržištu, nakon 10 godina gubi većinu svoje prvobitne vrednosti.

Kupci novih BMV-a žele sav luksuz i najnovije inovacije koje postoje. Međutim, ovo je manje bitno na tržištu polovnih automobila, gde kupci preferiraju automobile koji su jeftiniji za održavanje.

Neki modeli gube više od polovine svoje vrednosti nakon 3 godine

Serija 7 je jedan od najskupljih modela u BMV asortimanu. Međutim, nakon napuštanja dilera, njegova vrednost opada veoma brzo. Serija 7 stara 3 godine ima polovnu vrednost od 40,5%, koja pada na čak 14,4% nakon što ovaj model “napuni” 10 godina.

BMV serije 7 je napravljen za specifičnu publiku, koja ceni luksuz i status. Međutim, komplikovano i skupo održavanje čini ovaj BMV manje atraktivnim na tržištu polovnih vozila. Ljudi koji traže polovno vozilo obično žele da što manje troše na popravke i održavanje, a stari BMV 7 nije efikasan auto po tom pitanju.

Nagli porast popularnosti terenskih vozila oduzeo je veliki deo tržišnog udela konvencionalnim automobilima, oštetivši njihovu polovnu vrednost. BMV serije 3 i serije 5 gube polovinu svoje vrednosti tokom prve 3 godine. Posle 10 godina, Serija 3 ima polovnu vrednost od samo 18%, dok Serija 5 – 19,3%, što je manje od bilo kog automobila iz X serije.

Sportski kupe modeli mogu biti dobra investicija, ali postoji fora

Dok neki ekskluzivni modeli poput serije 6 imaju visoku polovnu vrednost nakon 3 godine (90,9%), ona počinje brzo da opada nakon tog trenutka. Serija 6 stara 5 godina ima još samo 56,2% svoje vrednosti, što je značajno smanjenje za samo 2 godine.

Nakon 5 godina, garancija proizvođača ističe, što povećava troškove održavanja serije 6. Pošto se radi o luksuznom modelu, niko ne želi da rizikuje visoke troškove održavanja i pad tržišne cene tako što će kupiti ovaj model.

To nije iznenađenje, s obzirom na to da se mnoga vozila na tržištu polovnih prodaju sa skrivenim oštećenjima koja su skupa za popravku. Luksuzni automobili poput BMV-a serije 6 su glavni kandidat za takve prevare polovnih automobila, jer prodavci mogu mnogo toga dobiti sakrivanjem istine. Zbog toga, kupovina skupih kupea – čak i nakon njihove pete godine korišćenja – preporučljiva je samo nakon provere istorije automobila i obazrivog pregleda.

Isto važi i za sportske BMV modele kao što su M2, M3 ili M5, koji su zadržali visoku polovnu vrednost tokom godina. Neke starije generacije M automobila mogu da budu čak i skuplje nego što su bile pre 10-20 godina kada su izlašli iz fabrike. Međutim, ovaj rast vrednosti nema mnogo veze sa svakodnevnim promenama na tržištu – ovo su automobili koje traže kolekcionari i entuzijasti.