Najmanje 75 kompanija prima podatke, koji mogu da odrede vašu lokaciju sa preciznošću od svega nekoliko metara, od korisnika koji su svojim aplikacijama omogućili da koriste lokacijske servise.

Ovi podaci korste se kako bi se skrojile posebne reklame za pojedince, kao i lokacijski određene prodaje.

U pitanju je tržište koje vredi preko 20 milijardi dolara.

Informacije su tehnički anonimne i prodaju se bez imena korisnika, ali Times je i dalje mogao da identifikuje određene korisnike na osnovu lokacija koje su posećivali.

Prozor koji vam iskače u vezi sa aktiviranjem lokacijskih servisa vam ne govori da oni mogu biti prodati ako aplikaciji dozvoli da ih koristi.

Ova upozorenja su uglavnom duboko zakopana u pravilima korišćenja aplikacije, koja su već sama po sebi dugačka i nedovoljno jasna.

Do sada je utvrđeno da preko 1.000 aplikacija poseduje kod za deljnje ovih podataka. Među njima je 1.200 za Android i 200 za iOS.

U slučaju da ne želite da vas bilo ko prati, onda je dovoljno da aplikaciji uskratite pristup vašim lokacijskim servisima u podešavanjima telefona.



loading...