DANAS JE “FRIENDS DAY” NA FEJSBUKU: Zukerbergov snimak napravljen od vaših PRIJATELJA bizaran je iz DVA RAZLOGA!

Friends Day
Dnevno.rs

Fejsbuk proslavlja ovaj "praznik" tako što je svakome napravio video snimak na kome đuska osoba koja je sastavljena od sićušnih slika prijatelja onoga na čijem je profilu snimak.

 

Fejsbuk danas proslavlja “Dan prijatelja” širom sveta, pa više od milijardu ljudi ima priliku da vidi novi zabavni snimak koji je ova kompanija osmislila. Međutim, iza zabavnog klipa krije se “opaka” priča.

Ukoliko vam se na vrhu “news feed” stranice nije pojavio snimak kojim vam Fejsbuk želi srećan Dan prijatelja, možete ga pronaći i na stranici Friends Day (https://www.facebook.com/friendsday), na kojoj možete i da ga editujete – odnosno, da izbrišete slike prijatelja koje ne želite da vidite na snimku.

Ovaj potez Marka Zukerberga i njegovih zaposlenih bizaran je iz najmanje dva razloga.

 

Najpre zato što je Dan prijatelja ustanovljen pre dve godine, kako bi proslavljao važnost povezivanja. Međutim, 2015. i 2016. godine, ovaj praznik se proslavljao 4. februara, jer je rečeno da je u to vreme i rođendan ove društvene mreže. Ove godine proslavlja se 2. februara i nikome nije jasno zašto je Fejsbuk poranio.

Pre dve godine, kada je proslavljen prvi Dan prijatelja, Zukerberg je na svom profilu napisao da Fejsbuk proslavlja svoj rođendan, ali da taj dan nije namenjen kompaniji, već proslavljanju prijateljstva. Prošle godine je njegov post bacao akcenat na to da ceo svet treba da slavi prijateljstvo i da prizna važnost povezivanja.

Ipak, teoretičari zavere koji baš i ne veruju da je Fejsbukova osnovna želja povezivanje prijatelja, smatraju da je reč o tome da su čelnici ove kompanije uvideli da su se korisnici odaljili od osnovne zamisli ove društvene mreže.

Naime, dolazi do svojevrsnog kolapsa konteksta, ljudi sve manje dele informacije o sebi i svom životu, postavljajući više viralnog sadržaja i novinskih članaka.

Zašto to Fejsbuku smeta, pitate se vi? Logično – zato što se tako kompaniji otežava prikupljanje podataka kojima personalizuju oglase i reklame na društvenoj mreži koji im donose novac.