Bilo je potrebno svega 8 časova da se napravi ova aplikacija, i jedina stvar koju vam dozvoljava jeste da šaljete 'Yo' vašim prijateljima. Mnogima se ovo čini poput šale, ali za kreatora aplikacije, stvari su mnogo ozbiljnije, piše sajt Thinkprogress.org.

Or Arbel, koji je pre tri meseca napravio ovu aplikaciju, dao je otkaz na poslu i prešao na drugi kraj sveta – iz rodnog Izraela preselio se u San Francisko, kako bi svo svoje vreme mogao da posveti radu na aplikaciji.

On trenutno otvara kancelariju, zapošljava ljude i traži strateške partnere, i ne samo to, on je od investitora već obezbedio milion dolara.

Dakle, da li je Arbel napravio pametan životni potez?

Da li je „Yo”, aplikacija koju on naziva „kontekstualnom komunikacijom”, budućnost slanja poruka? Ili je interesovanje investitora za ovu aplikaciju pokazatelja da se nalazimo u sred još jednog „internet mehura”?

“Yo” je vrlo prosta aplikacija. Dozvoljava vam da pošaljete notifikaciju svakome ko takođe poseduje ovu aplikaciju. Sve notifikacije govore istu stvar: “Yo”.

Arbel kaže da uglavnom razumemo šta Yo znači u zavisnosti od toga ko vam ga šalje i kada.

Sudeći po njemu, “jednom kada počnemo da koristimo aplikaciju, njen uticaj na naš život je neverovatan”.

Aplikacija je do sada privukla 50.000 korisnika koji su do sada poslali preko 4 miliona Yoova.

Međutim, zašto ne bismo jednostavno poslali Yo putem neke druge aplikacije za slanje poruka?

Arbel smatra da je primarna korist efikasnost. Kod izuzetno popularne aplikacije WhatsApp, koja vam dozvoljava da šaljete reči po vašem izboru, potrebno je jedanaest dodira ekrana kako biste poslali Yo. Sa izvornom aplikacijom potrebno je svega 2 dodira ekrana.

Poređenje sa WhatsAppom takođe može da jasno ukaže na Arbelovu generalnu strategiju. Facebook je u maju kupio WhatsApp za 19 milijardi dolara iako je profit kompanije bio zanemarljiv.

Arbel smatra da svako ko koristi WhatsApp če isto tako želeti i Yo. Ukoliko on uspe da pretvori Yo u nešto u šta će veća kompanija verovati da je barem 1 odsto vredno kao i WhatsApp, to je i dalje 190 miliona dolara.

Međutim, kako nagovoriti investitore da je moguće zaraditi novac u poslu slanja Yo poruka? Arbel već radi na programskom interfejsu koji će mu dozvoliti „partnerstva sa drugim brendovima”.

„U budućnosti ćete moći da dobijate Yo poruke u vezi sa stvarima koje vas interesuju. Primera radi, ako neka prodavnica ima rasprodaju, može samo da vam pošalje Yo. Ima veliki broj kompanija u čijem interesu može biti slanje Yo poruka”, tvrdi Arbel koji je posebno uzbuđen u vezi uspostavljanja saradnje sa čuvenim lancem prodavnica kafe Starbucks – „kada je vaša porudžbina spremna Starbucks može samo da vam pošalje Yo jer uzvikivanje vašeg imena je tako staromodno”.

Jedna stvar koju on sigurno neće raditi jeste dodavanje novih funkcija jer veruje da je ključna stvar da stvari ostanu proste.

Za razliku od drugih aplikacija, Yo ne sakuplja lične podatke o korisnicima.

Sa druge strane, da li ekonomija sagrađena na sedmocifrenim investicijama u aplikacije kao što je Yo može da bude samoodrživa?

Ako Arbel ubedi sofisticirane investitore da Yo već sada vredi investiranih milion dolara, možda uspe. Ili možda potencijal aplikacije nije sam proizvod već sposobnost da se na već „uspaljenom” tržištu aplikacija brzo preproda nekome kako bi se krenulo na „sledeću veliku stvar”