DNEVNO.RS Srbiju napadaju sa svih strana jer hoće da unište najjaču državu na svetu

Šta biste rekli kada bismo vam otkrili da postoji mesto u kome je Srbija uspešna i prosperitetna država - dobro uređena, ekonomski stabilna i vojno jaka? Mesto gde izraz „Srbija do Tokija” uopšte nije fantazija?! Da li biste nam poverovali?!

Kada je davne 2008. godine pokrenuta nova online igrica neprivlačnog naziva „eRepublik” teško da je iko mogao i da pretpostavi da će Srbija u njoj postati ne samo najjača, već i najdominantnija svetska sila. Ipak, upravo to se dogodilo!

„ERepublik” je zamišljena kao strateška igra smeštena u izmišljenu zemlju – Novi svet, gde igrači/građani žive svoje virtuelne živote slično kao i u „realnom” svetu – rade, primaju platu, mogu da se priključe političkim partijama, utiču na ekonomiju, idu u vojsku i ratuju…

Osim individualnog cilja (da skupljanjem poena postanete što jači igrač) postoji i zajednički cilj jednog naroda. Svaki eSrbin ima cilj da pored svog naloga unapredi i stanje u eSrbiji – preko novih osvajanja teritorija i jačanje ekonomije.

Rang lista najjačih država u e-svetu

U virtuelnom svetu ove igrice, manje-više sve funkcioniše kao i u „stvarnom” svetu. Stiče se ekonomska moć, sklapaju se politički savezi, objavljuju se ratovi i osvajaju teritorije… Razlika je, što se bar eSrbije tiče, u tome što je u „Novom svetu” reč o jednoj od najjačih zemalja.

– Kad je mirno stanje i nema ratova, Srbija pod kontrolom drži sve regije Hrvatske, Bosne, uglavnom i Albanije, centralno-južni deo Italije (nekada i celu Italiju!). Ovo nas čini jednom od najjačih, ako ne i najjačom državom u e-svetu. Ovo pak znači da smo pod stalnim napadom. Svi imaju pik na nas, svi žele da skinu državu broj 1 sa trona – priča za Dnevno.rs Aleksandar L.(23) koji pod nick-om „Alex L” već pet godina igra „eRepublik” spade u red jačih vojnih komandanata eSrbije.

Kao i u stvarnom svetu, jačina jedne države ne broji se samo ljudstvom (brojem igrača koji igraju) već i organizovanošću, požrtvovanošću i brojem saveznika. Međunarodni odnosi u Novom svetu igraju podjednako važnu ulogu koliko i u stvarnosti, a nisu ni ništa manje komplikovani.

– Naš savez koji se zove „Asteria” i pored nas čine ga Slovenija, Rumunija, Grčka, Argentina i Kina. Na našoj strani su trenutno i Crna Gora, Portugal, Belorusija, Kanada, Kolumbija i još neke slabije države, sa manje igrača, ali svakako ne beskorisne – objašnjava Aleksandar L. i dodaje da je na primer, Tajland trenutno pod kontrolom igrača iz Srbije koji igraju nezavisno od ostatka eSrbije.

Početna strana igrice

Igra korisnicima priža mogućnost da direktno učestvuju u donošenju odluka, a posledice će se odraziti na državu kojoj pripadaju. Ako ih to zanima, e-građani mogu da se oprobaju u biznisu, politici, medijima i naravno, ratovanju.

Mnogo toga se, prema rečima Aleksandra L. završava u razgovorima sa igračima iz drugih e-država sa kojima se dogovaraju partnerstva, potezi i napadi.

Zanimljivo je da su se odnosi među državama i, pre svega, igračima, manje više preslikali iz „pravog” života. Države koje su „neprijatelji” u stvarnosti retko sarađuju u e-svetu i obrnuto. Ipak, postoje i izuzeci.

– Odnos nas i Mađara se može opisati kao pravo bratstvo koje mi u igri zovemo „SerHun”. Za sve ovo vreme smo bili tu jednu za druge kad god je bilo potrebno. Da nije bilo Mađara, pitanje je da li bi Srbija danas bila toliko jaka, a opet i mi smo im mnogo puta bezuslovno pomagali na bojnom polju. Sa Slovencima isto imamo sjajan odnos i, za razliku od Mađara, sa njima imamo i mogućnost razgovora bez upotrebe engleskog što donekle pomaže igračima koji slabo govore taj jezik – priča Aleksandar L.

I što se srpskih „e-neprijatelja” tiče situacija je jasna.

– Hrvatska, Albanija, Bosna i SAD su naši protivnici od početka igre i teško da će se to kad i promeniti. Sa Turcima smo u određenim periodima igre i bili u savezu, ali sada mislim da ta šansa više ne postoji – objašnjava Aleksandar L. i dodaje da se najjači protivnički savez zove „Sirius”, a da se kao neprijatelj izdvaja i Poljska koja je, posle Srbije, druga najjača država u igri.

Grafički prikaz bitke u eRepublik-u

Politika komplikovana koliko i u „stvarnom” svetu

Milica R. (nick „Oriana”, 26 godina) pre nekoliko godina je u eSrbiji uspela nešto što nijednoj ženi u stvarnoj Srbiji nije – postala je predsednica! Uspela je da veže dva mandata (mandat u igrici traje mesec dana) za vreme kojih je eSrbija postala najveća svetska sila i to uspela da očuva do danas.

Ona za Dnevno.rs priča kako politička organizacija u igrici potpuno odgovara onoj u stvarnom životu. Postoje članovi i rukovodstvo, kampanje i izbori, propaganda…

– Ono što je eSrbiju razlikovalo od ostalih država u to vreme je bio veliki broj požrtvovanih i disciplinovanih igrača. Nama se dešavalo da administrator igrice misle da smo nekako hakovali igricu jer smo postizali neverovatne rezultate na bojnim poljima, a zapravo je bila reč o dobro organizovanoj vojsci od oko 1500 igrača koji bi napadali u tačno određeno i isplanirano vreme – priča Milica R. koja je posle predsednikovanja u nekoliko navrata bila i ministarka odbrane.

Ona objašnjava da se sve akcije u igrici pažljivo planiraju i sprovode, a da svaka greška u međunarodnim odnosima (kao i u stvarnom životu) državu može skupo da košta.

Saopštenje Ministarstva odbrane eSrbije

Sve ovo, naravno, zahteva mnogo vremena, bar najjačim igračima.

– Svaki predsednik ima jednog, ređe dvojicu zamenika koji imaju ovlašćenja da ga menjaju u svemu. Tako je moguće izvesti da je uvek neko online i zna šta se dešava. Međutim, ako je u toku rat ili se sprema, vi morate da budete pri računaru sve vreme trajanja napada da bi se reagovalo što brže i preciznije – priča Milica i dodaje da je to i bio jedan od glavnih razloga zbog kojih je vremenom prestala da igra eRepublik.

Ipak, Aleksandar L. naglašava da ovo važi samo za najjače igrače. Za one koji hoće da igraju manje aktivno, dovoljno je i 5 ili 10 minuta dnevno.

Na nivou sveta, eRepublik trenutno igra između 80 i 85 hiljada igrača, ali aktivno u borbama učestvuje između 25 i 30 hiljada. U Srbiji ima oko 10.000 igrača, aktivnih boraca oko 3 000.

Pre nekoliko godina bilo je i preko 200.000 igrača, ali igra se vremenom menjala, a i ljudi su se zasitili, priznaje Aleksandar L.

Ono što je najbolje kod eRepublik-e, naglašava Aleksandar je to što su se neka prijateljstva iz virtuelnog prenela u stvarni svet.

– Često se prave skupovi igrača u raznim delovima Srbije. Ima nekoliko masovnih kada dođe i preko 100 igrača. Svake godine se podrazumeva da se (spontano ili ne) skupljamo na Beer Fest-u, a već su postali poznati i skupovi na Adi, Fruškoj Gori, u Nišu i Kragujevcu – zaključuje Aleksandar.

Kratka istorija eSrbije

Srbija je uvedena je u eRepubliku 11. februara 2009. godine kao 50. zemlja koja je dodata u igru.

Na početku, srpska zajednica se nalazila u Grčkoj, najviše zbog veza iz stvarnog života. Kada je kod igrača sazrela ideja o osnivanju sopstvene države, kolektivno su se preselili u Austriju i tamo pobedili na predsedničkim izborima. Posle toga, administratori su najavili uvođenje novih država, među kojima je bila i Srbija.

Odmah nakon stvaranja eSrbije, zemlja je bila suočena sa političkim preuzimanjem od strane hrvatskih igrača kada je predsednik eSrbije postao Hrvat, a eSrbi u parlamentu manjina. Država je tako postala okupirana od strane Hrvata i njihovih saveznika o čemu su pisale i mediji u „stvarnom svetu”.

Posledica medijske kampanje bio je veliki broj igrača koji su se priključili „borbi za oslobođenje” (terminologijom iz igrice, Srbija je doživela „bejbi bum”). Uz veliku pomoć saveznika, eSrbija je oslobođena od hrvatske okupacije u narednom periodu, a situacije su ubrzo okrenula, pa danas eSrbija drži pod okupacijom celu eHrvatsku.

ESrbija je bila punopravni član saveza „Svet je naš” (TWO= „The World Is Ours”) koji je do januara ove godine bio najdominantniji savez u istoriji igrice. Nakon njegovog raspada eSrbija pristupa savezu „Asteria”.

Danas, eSrbija ima najveći broj aktivnih igrača u Novom Svetu.