Fejsbuk nije priznao bilo kakvu svoju odgovornost za to. Skandal je nastao kada se otkrilo šta je radila “Kembridž analitika”.

Fejsbuk je u martu 2018. priznao da je “Kembridž analitika” imala pristup ličnim podacima 87 miliona ljudi. Radeći tokom izborne kampanje u SAD 2016. za Donalda Trampa, ta firma je prikupljala podatke korisnika Fejsbuka kako bi plasiranjem individualno ciljanog sadržaja svakom ponaosob, uticala na njihovo mišljenje, te i na ishod izbora.

Britanske vlasti su odredile kaznu posle zaključka da je Fejsbuk nepošteno obrađivao lične podatke korisnika, tako što je programerima aplikacije iz “Kembridž analitike” dao pristup tim podacima bez saglasnosti korisnika.

Fejsbuk se trudio da ukaže da Kancelarija britanskog poverenika za informacije nije otkrila da su u vreme kampanje pred izbore 2016. godine podaci bili prebačeni kompaniji “Kembridž analitika” koja je među klijentima imala i izborni štab tadašnjeg kandidata za predsednika SAD, Donalda Trampa.

Predstavnik Fejsbuka Hari Kinmont izjavio je da je ta kompanija od tada sprovela “velike promene” na platformi i da je “znatno ograničila informacije” kojima mogu da pristupe oni koji razvijaju aplikacije za Fejsbuk.