Facebookove reklame će nas pratiti svuda

Investitori i analitičari su godinama od Facebooka zahtevali reklamnu mrežu, koju je Zakerbergova mašinerija i aktivirala ranije ove godine. Izgleda da Facebook ima još jednu.

Iako se u formalnom smislu ne radi o reklamnoj mreži, ona će se tako posmatrati jer oglašivačima omogućava da kupuju oglasni prostor putem Facebooka, na mestima koje Facebook ne poseduje. Običnim korisnicima će tako sada biti mnogo teže da izbegnu oglašivače koji njihove lične informacije koriste kako bi prodavali proizvode.

Facebook je reorganizovao i ponovo lansirao Atlas (bivšu Microsoftovu, nekada davno papreno plaćenu platformu za reklame), kao način da prati online aktivnosti korisnika sa bilo kog uređaja koji poseduju. Na blog-postu, šef Atlasa govori o „marketingu baziranom na ljudima”, koji iza sebe ostavlja kolačiće (cookies) i zna šta ste radili na desktopu, smartfonu ili tabletu. Ovi podaci, zajedno sa Facebookovim informacijama o vašem polu, godištu i raznim preferencama, će se koristiti za prodaju specijalnih artikala korisnicima.

Facebook ovom akcijom cilja na neke Google servise koji nude slične mogućnosti ali ne zadiru toliko u privatnost korisnika (DoubleClick). Facebook tvrdi da korisnici ne moraju da brinu jer će njihov identitet ostati anoniman oglašivačima i izdavačima. Oni će o vama znati samo neke osnovne činjenice.