“FEJSBUK I TVITER SU ZA STARIJE”: Zbog ovoga su neke društvene mreže popularnije među starijim korisnicima

Fejsbuk
foter

Vrlo je popularan i Instagram, koji se koristi za obradu i deljenje fotografija. Upravo na toj mreži neki od pripadnika starije populacije stvorili su svetski poznate naloge.

 

– Fejsbuk su preuzeli odrasli. Ne koristim ga – reči su koje se sve češće možemo čuti od najmlađe populacije, a to potvrđuju i istraživanja. Fejsbuk je izgubio popularnost među tinejdžerima i postao najtraženija društvena mreža starije populacije. Slede ga YouTube, Instagram i Twitter.

Čini se da pripadnici starijeg dela populacije najradije biraju Fejsbuk, zbog činjenice da mnogi lekari počinju koriste upravo tu mrežu kako bi pacijentima delili savete. Starija populacija upravo tu nalazi rešenja za zdravstvene tegobe. To je uočila i doktorka Anja Leist.

– Za mene je vrlo interesantno da postoji dokaz za potencijal društvenih mreža kad je u pitanju klinička praksa. Stariji ih mogu koristiti za pristup informacijama o zdravstvenim tegobama sa kojima se mogu poistovetiti, kao i za komunikaciju sa drugim pacijentima – kaže Leist.

U moru drugih pogodnoti Leist ističe još jednu pozitivnu stranu društvenih mreža za stariju populaciju.

– One pomažu smanjenje usamljenost kroz kontakt sa porodicom i prijateljima, kao i drugim korisnicima sa kojima dele interesovanja – dodaje Leist.

Istraživanje u SAD-u pokazalo je da 44 odsto odraslih starosti od 60 do 90 godina koristi društvene mreže.  Ketrin Ros je izdavačica magazina za starije, a nedavno je u jednom tekstu napisala da čitaoci rado koriste Fejsbuk i Tviter, ali i druge mreže.

– Time održavaju društvene odnose. Iako je Fejsbukk najpopularniji, primetili smo da nam raste broj korisnika na Pinterestu – kaže Ros. Pinterest je društvena mreža koja funkcioniše kao onlaj oglasni prostor, nešto poput virtualne ploče sa špenadlama na koju korisnici dodaju interesantan sadržaj koji su pronašli na internetu.

Svetski poznati nalozi

Vrlo je popularan i Instagram, koji se koristi za obradu i deljenje fotografija. Upravo na toj mreži neki  pripadnici starije populacije su stvorili svetski poznate naloge. Neki od njih, poput Dori Džejkobson (79) bivše Plejbojeve zečice, modela i šminkerke, danas na Instagramu i blogu promovišu modne stilove.