FEJSBUK ODLUČIO DA SE MENJA: Evo da li će ovo “posipanje pepelom” posle skandala UTICATI I NA VAS!

Mark Zakerberg
Robert Scoble via Foter.com / CC BY

Iz Fejsbuka je stiglo obećanje da će nam pojednostaviti promenu podešavanja privatnosti i brisanje podataka koje smo podelili s njima. Ne svih, doduše. Ni približno.

 

Novi sistem omogućiće nam pristup podešavanjima za zaštitu privatnosti na jednom mestu, umesto na dvadesetak različitih. Moći ćete da obrišete sadržaje koje ste nekad delili ili lajkovali i da onemogućite oglašivačima pristup tim informacijama.

Kao što je najavljeno, dobili smo alat za pronalaženje, preuzimanje i brisanje podataka koje delimo s Facebookom. Zove se Access Your Information i verovatno će se pojaviti na vidljivom mestu na vrhu vašeg News Feeda.

Uveden je meni s prečicama do podešavanja za zaštitu privatnosti, pomoću kojeg bi trebalo da bude lakše osiguravanje korisničkog naloga, upravljanje informacijama i oglasima koje možemo videti, ali i određivanje toga ko će moći da vidi naše objave i informacije na profilu.

I dalje nećemo moći da obrišemo podatke koje smo dali trećim stranama putem aplikacija, čak ni ako su bili korišćeni u svrhe za koje nismo dali dozvolu. Ti podaci, preuzimani godinama, sačuvani su uglavnom van domašaja Fejsbuka, kod pojedinaca i kompanija koje su izradile aplikacije koje su ih prikupljale.

Većina nadogradnji vezanih za sigurnost već su neko vreme u pripremi, ali poslednja dešavanja naglašavaju njihovu važnost – navele su direktorka zadužena za privatnost Erin Egan i zamenica šefa pravne službe Ešli Beringerout u objavi na zvaničnom Fejsbukovom blogu.

Ova objava je deo njihovog pokušaja da ublaže posledice skandala kojim je otkriveno da je podatke 50 miliona njenih korisnika neovlašćeno koristila britanska kompanija za političko savetovanje Kembridž Analitika.

Suosnivač i direktor Fejsbuka Mark Zakerberg namerava da se tokom idućih nekoliko sedmica pojavi pred američkim Kongresom kako bi svedočio, a kompanija je odložila predstavljanje novog povezanog zvučnika kako bi preispitala načine na koje koriste podatke korisnika. Vrednost deonice Fejsbuka pala je 18 odsto od izbijanja skandala.

Fejsbuk je dosad više puta menjao stranice posvećene podešavanjima zaštite privatnosti, često pošto je dotadašnji sistem bio kritikovan kao prekomplikovan za većinu ljudi, piše Bloomberg.