Najveća društvena mreža na svetu ponovo menja pravila igre.

Najpopularnija društvena mreža ima novu Politiku privatnosti i model poslovanja, koji će postati aktuelni od1. januara 2015. godine.

Naime, istraživanje koje je sprovela ova kompanija pokazalo je da korisnike najviše interesuju priče i fotografije njihovih prijatelja, dok ih reklame odbijaju (šokantno, zar ne?).

Zbog toga Fejsbuk uvodi promene u algoritmu koje bi trebalo da zadovolje njihove korisnike.

Primenom novih pravila ova mreža će smanjiti prikazivanje postova koji:

– reklamiraju određeni proizvod ili instaliranje aplikacije
– guraju ljude da pristupe promocijama i nagradnim igrama ukoliko iza njih ne stoji smislen sadržaj
– pri deljenju koriste identičan sadržaj kao originalni postovi koji se plasiraju na Fejs.

Ovo se odnosi isključivo na postove koji se prikazuju putem redovnog (organic) prikazivanja i ne odnose se na plaćene oglase. Plaćeni oglasi su posebna kategorija i oni će i dalje nastaviti da se prikazuju korisnicima.

 

Ovo znači da će od sledeće godine Fejsbuk, nadamo se, početi da vam prikazuje stvari koje vas zaista interesuju. Ipak, promene neće povećati niti smanjiti broj oglasa koji se prikazuju na zidu, samo će njihova relevantnost biti poboljšana.