Govorkanja ne prestaju: Gugl kupuje Tviter?

Nakon što su se juče internetom proširile glasine kako Gugl namerava da kupi Tviter, odmah je porasla cena deonica, dok je vrednost same kompanije porasla za više od 1,5 milijardi dolara.

 

Iz navedenih kompanija nisu komentarisali ove glasine o potencijalnom preuzimanju. Osim Gugla, za Tviter je navodno zainteresovana još jedna kompanija, ali nije poznato o kome se radi.

Trenutni broj aktivnih mesečnih korisnika Tvitera iznosi skoro 290 miliona, a tržišna vrednost kompanije iznosi oko 34 milijarde dolara – ako se glasine o preuzimanju nastave i dalje, cena deonica i vrednost kompanija sigurno će nastaviti s rastom.

Gugl je 2011. predstavio svoju društvenu mrežu Google+ s kojom su hteli da napadnu Fejsbuk, ali zbog malog broja korisnika i njihove slabe aktivnosti, neki su je novinari prozvali “gradom duhova”.

Ova mreža ima oko 300 miliona mesečnih korisnika, ali njihova aktivnost, kao i popularnost Google+ ne mogu se uporediti s popularnošću Tvitera, a kamoli Fejsbuka čiji je broj korisnika odavno premašio milijardu. Prema novinarima “Telegrafa”, Gugl ima zalihe od oko 60 milijardi dolara tako da “mogu da priušte” kupovinu tako velike kompanije poput Tvitera.

Neki mediji ovu situaciju upoređuju s Majkrosoftovim pokušajem preuzimanja Jahua pre sedam godina – Majkrosoft je tada bio zabrinut Guglovom dominacijom na tržištu pretraživanja, i odlučili su se na kupovinu druge najveće kompanije na tržištu pretraživanja. Iz Jahua su se borili protiv preuzimanja (na kraju su potpisali sporazum o saradnji) a na Biznis Insajderu kažu kako je Majkrosoft imao puno sreće što nisu potrošili milijarde na Jahu jer je uskoro stigla velika finansijska kriza tokom koje je Jahu izgubio više od pola vrednosti.

– Nekad moraš imati sreće – komentarisao je nakon toga tadašnji izvršni direktor Majkrosofta Stiv Balmer.

Kako je tada Gugl bio pretnja Majkrosoftu, sada je Fejsbuk pretnja Gugl koji je spreman da potroši milijarde kako bi povećao svoj udeo na tržištu društvenih mreža na kojima se okreće sve više novca od oglašavanja.