JESMO LI POGODILI: Na ovo ste najčešće kliktali u 2014. godini!

Od lakih tema poput muzike i selfija, do najvećih užasa - ovo su teme koje su ove godine interesovale sve nas!

Farel Vilijams sa svojim videom za dobro raspoloženje “Happy” napravio je pravu pometnju, koja je početkom godine počela da se širi na platformi YouTube, a mnogi su ga kopirali i pravili parodije na njegov veliki hit.

Na svim stranama sveta grupe veselih ljudi plešu po gradovima, od Pariza do Dubaija, od Njujorka do Kelna, od Bogote do Budimpešte, profesionalni plesači, konobarice, šeici i mnogi drugi…

Svi happy-snimci imali su oko pola milijarde klikova, a najveći broj originalan video snimak, piše Dojče vele.
Često je ismejavan, ali i te verzije je pogledalo skoro 95 miliona ljudi: crno-beli video snimak “Poljubac” na kome se ljube nepoznati ljudi.

Na drugom mestu je reklamni spot kompanije Najk u kojem nastupaju najveće svetske fudbalske zvezde, koji je pogledalo skoro 100 miliona ljudi, a apsolutni broj jedan na je video na kome pas maskiran u ogromnog pauka plaši prolaznike sa 114 miliona klikova.

Kada su na internetu počeli da se šire prvi snimci na kojima se vidi nasilje terorističke grupe Islamska država, platforme su nastojale da ih što pre uklone sa interneta. To im je samo delimično polazilo za rukom.

 

Na internetu se i dalje može pronaći snimak odrubljivanja glave američkom novinaru. Teroristička organizacija veoma dobro poznaje mogućnosti interneta i na njemu uspešno širi svoju propagandu.

Još uvek nedovoljno istraženo i neizlečivo nervno oboljenje ALS (Amiotrofična lateralna skleroza) svetskoj javnosti je postalo poznato kroz jednu kampanju za prikupljanje pomoći – Ledeni izazov.

Nju je na internetu pokrenuo jedan od obolelih tako što se polio kofom punom leda i istovremeno izazvao druge poznate ličnosti da to isto urade. Onaj ko nije bio spreman to isto da uradi, trebalo je da uplati 100 dolara na račun fondacije koja se bori protiv ALS.

Ljudi su masovno počeli da se polivaju ledom, istovremeno uplaćujući i novac fondaciji i nastavili da izazivaju svoje prijatelje i druge poznate ličnosti.

Akcija je stigla i do Bele kuće, a potom se Ice Bucket Challenge proširio i na Evropu i ostatak sveta. Na račun fondacije ALS uplaćeno je 41 miliona dolara – godinu dana ranije na isti račun stiglo je tek 2,1 miliona dolara.

Tviter: kratke, ali važne poruke od 140 karaktera. Malo koja platforma privlači toliku pažnju svetske javnosti poput ove sa mikro-blogovima. Na #Worldcup i #GermanyWins pobeda nemačke reprezentacije na Svetskom fudbalskom prvenstvu u Brazilu proslavljenja je sa 672 miliona tvitova.

Međunarodnu pažnju na Tviteru ove godine je posebno privukao konflikt u Ukrajini. Najveća hashtagakcija bila je #bringbackourgirls: 200 devojčica u Nigeriji je otela teroristička organizacija Boko Haram.

Mnoge poznate ličnosti iz čitavog sveta fotografisali su se sa natpisima na kojima od otmičara traže da puste devojke, a njihova sudbina je do danas neizvesna.

Na #RIPRobinWilliams milioni ljudi su tugovali za glumcem Robinom Vilijamsom, koji je sebi 11. avgusta u Kaliforniji oduzeo život, a tviter rekord pripao je #Oscar: američka glumica i voditeljka Elen Dedženeres je na dodeli Oskara oko sebe okupila nekoliko poznatih i napravila takozvani selfi.

Među glumcima su bili Dženifer Lorens, Meril Strip, Kevin Spejsi, Bred Pit, Džared Leto i Bredli Kuper. Oskar-selfi bio je snimak godine i na nekoliko minuta je paralizovao Tviter, jer se 3,4 miliona puta retvitovao.

U knjizi Circle (Krug) američki pisac Dejv Edžers opisuje kako jedan veliki internet koncern vlada svetom. Circle je sve u jednom: mašina za pretraživanje, socijalna mreža, proizvođač hardvera. To je najveći svetski internet igrač, čija moć seže duboko u privatne živote ljudi.

Od izlaska u avgustu, ova knjiga je na listi deset najboljih i obavezno štivo za sve nekritične korisnike oduševljene internetom. Ona pokazuje potpuno opravdan strah od Gugla i sličnih kompanija i od onoga što je možda već sada moguće, što tek postepeno shvatamo, zato što dobro znamo da smo mi ti koji internet gigante čine toliko moćnima.

Zaštita podataka i špijuniranje bili su tema i u 2014. godini u svetu, ali je u prvom planu bilo ponašanje korisnika na internetu.

Tu se primećuju neverovatne stvari: i obični korisnici se zanimaju sa zaštitu podataka, ali se i dalje ponašaju po starom – i ovako, i onako je već prekasno, oni već sve o meni znaju, uostalom i nemam šta da krijem.

Postoje i pokušaji da se suprotstavi i konkuriše velikim internet gigantima, kao što su zaključan program za slanje poruka Threema kao alternativa za WhatsApp ili mašina za pretraživanje qwant umesto Gugla.

Na društvenu mrežu Ello prelaze oni koji su razočarani Fejsbukom, ali nijedna od tih platformi nije u stanju da konkuriše velikima. Kroz aplikacije i nove uređaje internet-giganti i dalje nastavljaju da se skupljaju podatke.

Prikupljanje podataka i nadzor bile su glavne teme ovogodišnje konferencije blogera re:publica, koja je sa više od 5.000 učesnika postala važna društvena konferencija.