Kako karakter utiče na objave na Fejsbuku i kakve osobe dobijaju NAJVIŠE LAJKOVA?

fejsbuk
Pixabay.com

Zašto neki ljudi pišu na Fejbuku o žurci na kojoj su bili sinoć, dok drugi dele zanimljive članke? Ima li veze karakter osobe s vrstom objava na društvenim mrežama? Taj zadatak odlučila je da reši grupa britanskih naučnika sa Univerziteta Brunel.

 

Istraživali su više od 550 ljudi i ispitivali kako se na Fejsbuku ponašaju ljudi sa ovih pet značajnih osobina: ekstrovertnost, neurotičnost, otvorenost za nova iskustva, povodljivost i savesnost.

Rezultati mnoge neće iznenaditi. Ukratko, ispada da smo svi grupa nesigurnih koja traži pažnju.

“Onaj ko je svesniji toga da bi objave mogle da nerviraju prijatelje, taj će više paziti da izbegava dosadne i živcirajuće teme, a više će objavljivati zanimljive i zabavne teme, piše naučnica Tara Maršal sa Univerziteta Brunel u njenom istraživanju.

U eksperimentu su uspeli da klasifikuju nekoliko osnovnih kategorija o kojima ljudi pišu na Fejsbuku.

Uglavnom objavljujete o onima koje volite

Zanimljivo je da su istraživači otkrili kako je dosta objava o svom ljubavnom partneru zapravo znak nesigurnosti i manjka samopouzdanja.

Uglavnom objavljujete o hrani i vežbanju

Ako ste u ovoj kategoriji velika je šansa da ste narcisoidni.

Uglavnom objavljujete o tome šta se događa u svetu

Opustite se, ovo je pozitivna kategorija. Istraživanje pokazuje da objava puno članaka o intelektualnim temama znači viši stepen otvorenosti, i da ste očigledno intelektualac, kreativac i znatiželjni.

Često pišete o deci

Prema studiji verovatno ste savesniji od drugih. U vašim objavama ima više svrhe od samog komuniciranja s prijateljima.

Istraživači su takođe otkrili kakvi karakteri osoba dobiju više lajkova i komentara na Fejsbuku. A to nisu samo ekstrovertne osobe kako se obično misli. Narcisoidnost će doneti više lajkova i komentara, nego samopouzdanje, piše u studiji.

Dok praćenje važnih vesti u svetu može značiti da ste bolja osoba, to vam neće doneti veću pažnju vaših prijatelja. Umesto toga objave o uspesima i društvenim aktivnostima iz svakodnevnog života će izmamiti najviše reakcija.