Koliko vas je Facebook zaista uzeo pod svoje? Proverite da li samo žudite za pažnjom ili ste ipak bolji od toga

Rezultati najnovijeg istraživanja upućuju na to da postoje dve vrste korisnika Fejsbuka.

Jedno su osobe koje postavljaju statuse, slike i snimke kako bi privukli nečiju pažnju. Drugi tip predstavljaju zatvorenije osobe koje nije toliko briga kako ih drugi doživljavaju, piše britanski Indipendent.

Kako bi došli do ovog otkrića, psiholozi su napravili anketu za oko 600 ljudi između 18 i 83 godine koja se ticala njihove upotrebe ove društvene mreže.

Istraživanje je pokazalo da nesigurni ljudi traže podršku drugih na Fejsbuku i zato privlače pažnju.

– Ti ljudi se osećaju mnogo bolje kad dobiju mnogo komentara i lajkova na svoje postove, a gore kada ne uspeju da privuku pažnju – objašnjava Džošua Hart, jedan od autora studije.

On dodaje da na takav način ispunjavaju svoje emotivne potrebe koje verovatno nisu ispunjene u stvarnom životu.

Sa druge strane, postoje i osobe koje su mnogo zatvorenije, ne žele da dele svoju privatnost sa drugima i nije im naročito bitno kako ih drugi doživljavaju. Ove osobe mnogo su sigurnije u sebe.

Studija je objavljena u stručnom časopisu „Personality and Individual Differences”.