Za njene pratitelje Mikela je stvarna. Bez obzira na to što nije "prava" osoba, ona im pruža isto zadovoljstvo i komunikaciju kao i "pravi" influenseri i poznate osobe.

 

Influenseri, odnosno poznate osobe koje na društvenim mrežama imaju mnogo pratilaca i upravo zahvaljujući njima zarađuju veliki novac, postali su neizostavan deo modernog života. Reklamiraju različite proizvode, objavljuju savršene fotografije, nagovaraju pratitoce da prate neki brand ili isprobaju neki proizvod, a sve kako bi zaradili i privukli nove pratioce.

I dok su neki bili slavni i pre no što su postali influenseri, drugi su postali influenseri upravo zahvaljujući svojim pratiocima na društvenim mrežama.

Međutim, na društvenim mrežama se pojavljuje još jedan fenomen koji bi mogao da ugrozi influensere i njihovu popularnost. Radi se o virtuelnim zvezdama – “osobama” koje zapravo ne postoje nigde drugde osim na društvenoj mreži.

Ne radi se o “lažnim” profilima, već o virtuelnim ličnostima stvorenim na računarima, u programima za animaciju, koji u pravom smislu reči konkurišu “živim” influenserima.

Najbolji primjer je Lil Mikela, virtuelna zvezda koja je prikupila impresivnih 600 hiljada pratilaca na Instagramu.

stuntin ♠️

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Ko je Mikela?

Ako posetite Mikelin profil na Instagramu, ništa vam neće ukazati na to da se ne radi o stvarnoj osobi. Njen profil u potpunosti odgovara profilu bilo kog influensera. Puno ime joj je Mikela Sousa, ima 19 godina i trenutno živi u Los Anđelesu. Obožava modu, a bavi se muzikom. Njene pesme mogu se čuti i na Spotify-u.

Ipak, iako deluje poput bilo koje druge mlade devojke, Mikela je zapravo plod nečije mašte.

Kad se pojavila na Instagramu 2016. godine, svi su pomislili da se radi o nekoj dobro promišljenoj marketinškoj kampanji za neku kompjutersku igru s veoma realističnim likovima.

Ali pošto se nijedna kompanija ili brend nisu izjasnili da je Mikela “njihova”, nekako je zaključeno da se radi o zajedničkom projektu različitih digitalnih umetnika i animatora.

Heaven

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Tanka linija između virtuelnog i stvarnog

Iako Mikela ima impresivan broj pratilaca na Instagramu, najzanimljiviji deo ovog “projekta”, ako ga tako možemo nazvati, jeste činjenica da je ona veoma aktivna online. Ne samo da objavljuje nove fotografije, već i odgovara na komentare pa čak i daje intervjue medijima.

Za razliku od drugih influencera, kojima je bitnija slika koju projektuju u javnost, Mikela koristi svoje pratioce da bi skrenula pažnju na neke aktualne društvene i političke teme – borbu protiv rasizma, za jednakost u društvu, ali i, baš kao prava tinejdžerka, iskazuje svoje oduševljenje poznatim osobama i pop kulturom.

Za njene pratioce Mikela je stvarna. Bez obzira na to što nije “prava” osoba, ona im pruža isto zadovoljstvo i komunikaciju kao i “pravi” influenseri i poznate osobe.

??????? Thanks @diesel ? #deisel #gowiththeflaw

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Virtuelne zvezde nisu ništa novo

Virtuelne zvezde na društvenim mrežama mogle bi u budućnosti da ugroze popularnost, pa i zaradu, “stvarnih” influensera, ali one nisu novi izum.

Bend Gorillaz već godinama postoji u svojoj virtuelnoj varijanti, iako iza same muzike i pesama stoje pravi muzičari.

Nedavno je na Novom Zelandu predstavljena SAM, virtuelna političarka koja iako nema lice, zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, može da razgovara s ljudima o problemima koji ih muče.

Neki bi mogli da kažu da virtuelne zvezde predstavljaju problem, jer brišu granicu između stvarnog i virtuelnog i otežavaju prepoznavanje stvarnog. Ali činjenica je da je danas na društvenim mrežama veoma teško pronaći fotografiju koja nije obrađena, provučena kroz nekoliko filtera i tek onda objavljena. Čak i pametni telefoni automatski uključuju filtere ne bi li fotografije bile još lepše i bez ikakvih nepravilnosti.

Hoće li virtuelne zvezde poput Mikele ugroziti influensere? Možda. Jer virtuelne zvezde nemaju svoj život van društvenih mreža pa tako nisu ni sklone skandalima ili kontroverzama koje bi mogle da naštete njihovom ugledu.

Za pratioce, na kraju, ništa se neće promeniti. I dalje će na ekranu svog računara ili pametnog telefona gledati u lepo lice koje promoviše neki cilj ili brand.

Virtuelno ili stvarno, u budućnosti, izgleda, neće biti bitno.



loading...