Posle odluke američkog federalnog suda, Facebook će se suočiti sa tužbom trojice korisnika iz Ilinoisa zato što je kompanija kroz sistem prepoznavanja lica prikupljala biometrijske podatke, za što im oni nisu dali dozvolu.

 

Reč je o opciji “označi prijatelja” koja prepoznaje osobe na objavljenim fotografijama, a koja je zaživela 2010. godine.

Prema zakonu države Ilinois, Facebook bi za to mogao biti kažnjen novčanom kaznom koja se kreće od 1000 do 5000 dolara za svaki put kad je opcija primenjena na nečijoj fotki bez pristanka te osobe.

Iako je Facebook tu tehnologiju na području Evropske unije prestao koristiti 2012., nakon protesta regulatora i kampanja za zaštitu privatnosti, u SAD-u je ona ostala u upotrebi. Veruje se da ta funkcija podleže zakonu države Illinois o zaštiti biometrijske privatnosti.

Sudija Džejms Donato presudio je da su optužbe stanovnika Ilinoisa Nimeša Patela, Adama Pezena i Karla Licate bile dovoljno utemeljene za tužbu koja će se odnositi na period nakon 7. jula 2011. godine.

Veruje se da bi Facebook mogao platiti milijarde dolara odštete. Presuda  je jasna, Facebook je skupljao “bogatu kolekciju podataka o korisnicima, uključujući i prebivalište i IP adresu”. Facebook je priznao da može identifikovati korisnike iz Illinoisa za koje je izradio predložak po kojem prepoznaje lica. Taj predložak može se izraditi iz deset ili više fotografija koje se nalaze na nečijem profilu.

– Iako velik broj korisnika nije imao dovoljno označenih fotografija za generiranje predloška, u januaru 2011. godine prosečan korisnik je bio tagovan u 53 fotografije, što je daleko više od potrebnih deset – stoji u sudskom podnesku iz decembra.

Portparolka Facebook-a izjavila je da je kompanija razmotrila sudsku presudu  i da vjeruje da je tužba neutemeljena. Dodala je da je kompanija od starta bila veoma otvorena oko te tehnologije. Osim toga, Facebook je korisnicima nudio da isključe tu opciju i onemoguće da ih drugi taguju na fotografijama. Osim toga, potvrdili su da su prikupljali podatke o ponašanju svojih korisnika i izvan te društvene mreže.

– Kad posetite neku stranicu ili aplikaciju koja koristi naše usluge, mi primamo informacije o tome čak i ako niste prijavljeni na Facebook ili ga ne koristite – rekao je direktor za upravljanje proizvodima David Bejser, braneći se da isto rade Google i Twitter.