Facebook kreira baze podataka o ljudima koji ne koriste tu društvenu mrežu kako bi tačno znali koga da predlože novim korisnicima jednom kad odluče da se registriruju i za razliku od podataka o korisnicima, ta baza nije javna i pitanje je da li se podaci iz nje brišu.

 

Mark Zakerberg, osnivač i vlasnik Facebooka, priznao je pred američkim zakonodavcima da kompanija prikuplja informacije čak i o osobama koje nisu registrovane kao korisnici te društvene mreže. Iako se do sada sumnjalo na takav postupak, Facebook nije priznao sve do sada, kad se našao u središtu svetske pažnje zbog skandala Cambridge Analytica.

Uopšteno prikupljamo podatke o osobama koje nisu prijavljene na Facebook u svrhe sigurnosti – rekao je Zakerberg u sredu u Vašingtonu na raspravi pred Odborom za energiju i trgovinu o praksama privatnosti njegove kompanije.

‘Profili u senci’

Facebook kreira profile ljudi koji ne koriste tu društvenu mrežu na osnovu podataka koje prikuplja iz poruka i kontakata svojih korisnika. Reč je o bazi podataka koju kreiraju kako bi tačno znali koga da predlože novim korisnicima jednom kad odluče da se registruju.

Zakerberg kaže da se podaci prikupljaju jedino od posetilaca koji često gledaju javne informacije na profilima korisnika mreže. Dodaje da je cilj ove mere zaštititi privatne podatke od zlonamernih posetitelja. 

Član američkog Kongresa, Ben Lujan, rekao je da se tako stvaraju ‘profili u senci’.

Rekli ste da svi kontrolišu svoje podatke, ali prikupljate podatke o osobama koje nisu ni korisnici Facebooka koji nikada nisu potpisali pristanak, sporazum o privatnosti – kazao je Lujan.

Zakerberg je odgovorio da ta praksa treba da pomogne u sprečavanju zlonamernih aktivnosti prikupljanja javnih informacija korisnika Facebooka, kao što su imena.

Moramo znati kada neko neprestano pokušava da pristupi našim uslugama – rekao je Lujan i dodao da ljudi van Facebooka žele da znaju koje podatke o njima kompanija poseduje.

Moramo to da popravimo – čvrstog je stava Lujan.

Zakerberg je rekao da nije upoznat s pojmom ‘profili u senci’ iako je nekoliko novinskih izdavača u prošloti ovu Facebookovu praksu opisalo na taj način.

Bivši radnik Facebooka u oglasnom odeljenju, Antonio Garsija Martinez, izjavio je na Twitteru da je Zakerbergov opis korišćenja podataka nepotpun.

Prikupljeni su i zbog rasta mreže – rekao je, kako bi ljudi imali prave prijatelje kao predloge kada prvi put kreiraju nalog, piše Bloomberg.