Nerviraju li vas reklame u igrama i aplikacijama?

Poslednja istraživanja pokazuju da će reklama biti sve više!

Nažalost, u Srbiji većina korisnika “osuđena” je na besplatne aplikacije sa reklamama, jer nam “premijum” aplikacije i igre, koje se inače naplaćuju, nisu ni dostupne. Poslednje informacije naglašavaju da će reklama biti sve više, a prihodovaće i do osam puta više nego što je to bio slučaj u 2013. godini.

Prema istraživanju kompanija IDC i App Annie, oglašavanje preko mobilnih aplikacija raste oko 60 odsto godišnje, zbog čega se očekuje da do 2017. prihodi od reklama iz aplikacija prestignu prihode od oglašavanja putem internet stranica na računarima.

Ukupan prihod ostvaren u prodavnicama aplikacija porastao je 2.3 puta u 2013. godini, a 40 odsto programera koristi oglašavanje u aplikacijama i nudi svoje aplikacije besplatno u Apple, Android, Amazon, Windows Phone i drugim onlajn prodavnicama softvera. Korisnicima se aplikacije, naročito igre nude besplatno, ali se određeni sadržaji i bonusi u igri naplaćuju preko tzv. “In-App” sistema naplate.

Da je zarada od reklama vrlo unosan “biznis” pokazao je primer programera Flappy Bird igre, koji je dnevno od reklama zarađivao makar 50.000 dolara!

Najveće tržište je severnoameričko, na kojem se očekuje kako će u odnosu na 2013., do 2017. prihodi porasti čak 3.5 puta od oglašavanja u aplikacijama i igrama. Još veći rast se očekuje na tržištima Indije, gde će zahvaljujući velikom rastu popularnosti smartfona prihodi od oglašavanja u mobilnim aplikacijama, uključujući i igre do 2017, porasti i do devet puta!