Broj lažnih naloga na ovoj društvenoj mreži je i dalje vrlo veliki, uprkos napretku tehnologije koji su omogućili stručnjacima iz “Fejsbuka” da ih prestretnu i ugase, još dok su u fazi kreiranja.

Smatra se da će izazov po tom pitanju za društvene mreže biti još veći sa nastupajućim izborima u SAD i najavljenim popisom stanoviništva 2020. godine. Stručnjaci se za te izazove spremaju, pošto su ih analitičari podsetili na 2016. godinu, i uticaj društvenih mreža na tok izbornih radnji.

Izvršni direktor “Fejsbuka” Mark Zakerberg rekao je novinarima da se pitanje lažnih naloga u kompaniji ozbiljno tretira i pozvao sve platforme da problemu ozbiljno pristupe.

– Budući da je broj lažnih naloga kod nas visok, to samo znači da radimo više na identifikaciji ovog sadržaja, zato je veći – rekao je u Zakerberg.

Broj lažnih naloga koje je kompanija detektovala dostigao je vrhunac početkom godine, kada je iz “Fejsbuka” saopšteno da je u periodu od januara do marta zatvoreno više od dve milijarde naloga.

Između aprila i septembra, “Fejsbuk” je ukinuo oko tri miliona sadržaja koji su prekršili politiku kompanje protiv prodaje droga. Kompanija je isto postupila i prema 95.000 sadržaja na Instagramu, koji su bili povezani sa prodajom oružja.

Kada je reč o podacima na Instagramu, kompanija se najviše bori protiv sadržaja koji se odnose na zloupotrebu dece, samoubistvo i samopovređivanje, terorizam.

Ranije ove godine, “Fejsbuk” je počeo da koristi algoritam koji automatski uklanja sadržaj koji ima veze sa govorom mržnje i koji je u suprotnosti sa politikom kompanije.

Inače, “Fejsbuk”  se sve češće susreće sa kritikama manjinskih aktivista i grupa za građanska prava “zbog širenja govora mržnje”.