Fejsbuk je godinama gradio veliku bazu korisnika koji su s prijateljima na ovoj mreži delili veliki broj ličnih informacija. To se, međutim, u poslednje vreme promenilo.

 

Iako veliki broj ljudi na ovoj mreži i dalje preteruje s brojem objava i fotografija, u poslednje vreme sve više korisnika na Fejsbuku deli linkove s internet stranica, spotove s JuTjuba i slično, a sve manje objavljuje podatke i fotografije iz privatnog života.

S obzirom na to da mnogi na Fejsbuku b imaju više stotina ‘prijatelja’ koje u stvarnom životu ne poznaju, više ne žele s njima da dele privatne informacije, pa je broj ‘ličnih’ objava u poslednjih godinu dana smanjen za čak 21 odsto.

Za deljenje ličnih informacija sada se sve više koriste mreže poput Instagrama i Snepčeta, ili aplikacije poput WhatsAppa i Vibera, dok se na Fejsbuku objavljuju informacije drugačije prirode.

Osećate se loše posle korišćenja Fejsbuka? Evo zašto je to tako

Korisnici na Fejsbuku ne dele manje sadržaja nego ranije, ali je on sada jednostavno drugačiji, što je donekle zabrinulo Zakerberga. Naime, deljenje originalnog i ličnog sadržaja korisnika jeste ‘gorivo koje napaja ovu fabriku novca’ – Fejsbuk na taj način saznaje više informacija o samim korisnicima i na osnovu tih informacija može još preciznije da im prikaže oglase na kojima će zaraditi novac.

Fejsbuk je do sada pokušao na različite načine da reši problem, poput uvođenja opcije ‘na današnji dan’ ili podsećanja korisnike na Dan majki, a jedan od poslednjih koraka je predstavljanje alata Fejsbuk Live za video prenose uživo koji je odnedavno dostupan svim korisnicima ove društvene mreže.