Google je godinama pokušavao da napravi društvenu mrežu koja će biti dostojan "protivnik" pre svega Facebooku, ali i Twitteru, kao i drugim platformama.

 

Pomopozno najavljivani projekti uglavnom su završavali kao podbačaji i(li) totalni promašaji i to je jedini segment u kojem je Google uredno beležio hronične neuspehe. Ali, to ne znači da su u Google-u odustali od pokušaja da naprave “pravu” društvenu mrežu, koja će na globalnom nivou moći da konkuriše i najvećim igračima.

Kad već ne ide s novim platformama, možda da se oproba sa modifikacijom postojećih, a izbor je, po svemu sudeći, pao na YouTube.

Mnogi će primetiti kako YouTube i sada, osim što je najpopularnija platforma za objavu i deljenje video sadržaja ima i dosta funkcija društvene mreže. Međutim, to izgleda nije dovoljno, jer prema pisanju VentureBeat portala, projekat nazvan “Backstage” trebalo bi da transformiše YouTube u klasičnu društvenu mrežu.

Korisnici će tako moći da objavljuju kratke postove, fotografije, ankete i slično u obliku kakav već otprilike imamo na Facebooku i Twitteru. Cilj je, naravno, da korisnici ostanu na YouTube-u i kada imaju “nešto da kažu”, a ne da svoje objave pišu po drugim društvenim mrežama.

Neke od ovih funkcija, složićemo se, već postoje na YouTube kanalima, ali očigledno je namera da se sve zajedno redizajnira i učini mnogo aktivnijim nego što je to sada slučaj.

Nakon neuspelog eksperimenta s Google+ integracijom na YouTube verovatno su i u Google-u shvatili da im treba nešto što će korisnike što duže zadržati na YouTubeu, a da nije reč samo o gledanju video zapisa. Naravno, video i dalje ostaje temelj YouTube postojanja, ali Backstage donosi i nove mogućnosti.

Kakve, tek ćemo saznati…