Šta je iPhone doneo Srbiji: Prazne radnje i nemogućnost korišćenja App Store-a (FOTO)

Svi su čekali taj famozni 31. oktobar, kada je iPhone konačno stigao u Srbiju, posle pet godina pregovora sa kompanijom. Stotine srećnika dokopalo se primeraka novih iPhone-a, ali su mnogi ostali i uskraćeni, jer Apple ne šalje dovoljne količine uređaja.

Na jedanaestoj „Mobile Monday” konferenciji, koja je održana 1. decembra u Mikser House-u, saznali smo šta je sve Telekom morao da uradi kako bi iPhone konačno došao u Srbiju.

Prema račima predstavnika Telekoma, samo poslednja runda pregovora trajala je više od godinu dana, a sa Apple kompanijom ukupno se pregovaralo pet godina.
Ipak, ono što je važnije, jeste druga, ne baš lepa strana, oko dovođenja iPhone-a u Srbiju.
– U trenutku kada sam odlučio da kupim iPhone telefon, i pored nekoliko pokušaja, nisam uspeo u toj nameri zato što nijedna prodavnica koju sam posetio, nije imala uređaj u zalihama – rekao je Ivan Jelić, aktivista i zaljubljenik u tehnologiju.
To nas dovodi do pitanja „Koji je broj iPhone uređaja uopšte pripremljen za prodaju u prodavnicama m:ts-a i Telenora?”
Kako saznajemo iz dobro upućenih izvora, srpska strana je ispunila sve uslove, ali u radnjama nema zaliha dugoočekivanog iPhone-a. Kako su nam rekli, Apple ne šalje dovoljne količine uređaja kolika je potražnja u Srbiji, ali se očekuje da ova situacija bude rešena do kraja godine.


Ono što je još iznenadilo zaljubljenike u iPhone jeste što korisnici u Srbiji nemaju opciju da koriste App Store, koji je, može se reći, suština celog Apple iskustva.
Korisnici iPhone-a u Srbiji, koji žele da se uloguju i na opciju Keychain, koja je deo iCloud-a, takođe nemaju tu mogućnost, jer u meniju gde se bira zemlja, Srbije uopšte nema, kao ni pozivnog broja za našu zemlju.
Za sada nema zvaničnog objašnjenja koji je razlog za tu situaciju i korisnicima u Srbiji jedino ostaje da nastave da prave naloge sa lažnom adresom prebivališta.


Prema rečima Siniše Maravića iz kompanije Telekom Srbija, komercijalna i tehnička integracija između Telekoma i kompanije Apple je trajala nekoliko godina u toku kojih su svi zahtevi kompanije Apple ispunjeni, s tim da se na unapređenju usluga i dalje radi zajedničkim snagama.
– Sve što Apple radi, sva testiranja i podešavanja koja su zahtevana sa njihove strane su rađena isključivo iz razloga kako bi korisnici imali što kvalitetniji user experience, i samo je savršeno prihvatljivo – rekao je Maravić.

Foto: Facebook/Mobile Monday Serbia

On je dodao kako je „prodaja počela 31. oktobra sa akcentom na iPhone 6 i 6 plus, a svi novi modeli koji se budu pojavljivali biće dostupni u isto vreme u Srbiji i regionu.”
– Formiranje liste čekanja je sasvim uobičajena stvar i u drugim zemljama, što zbog velikog broja kupaca, što zbog činjenice da kompanija Apple voli da pravi „famu” oko svog najznačajnijeg proizvoda – zaključio je Maravić.
Po svemu sudeći, uslovi za dolazak iPhone-a na naše tržište još uvek nisu idealni, ali ono što ohrabruje jeste da se vidi napredak na tom polju i možemo da se nadamo da će usluge i opcije dostupne korisnicima u Srbiju napredovati svakog dana.