Reklamni oglasi najviše usporavaju učitavanje veb-stranica, zaključak je analize urađene na više od milion najpolularnijih veb-lokacija.
Oko 60 odsto ukupnog vremena učitavanja stranice odlazi na skripte koje postavljaju reklame ili analiziraju aktivnosti korisnika.
Međutim, upotreba blokera oglasa možda nije najbolji način da se izbegnu zastoji i ubrza učitavanje veb-stranica, napominje Hjuls.
Do rezultata Hjuls je došao prikupljajući podatke sa desktop i mobilnih verzija popularnih sajtova na kojima su uzorkovani programi napisani na Javascript-u. To je najčešće korišćeni programski jezik koji programerima omogućava da sajtove učine interaktivnim.
– Javascript kod u Guglovim oglasima i analitičom sistemu, u milionskom uzorku, pronađen je na najvećem broju sajtova – rekao je Hjuls za portal Registra.
Kada se koriste zajedno na sajtu, oni mogu da dodaju više od dve trećine sekunde vremenu učitavanja.
– Međutim, nisu sva kašnjenja vezana za oglase i analitiku – dodaje Patrik Hjuls. Drugi faktori, kao što su kašnjenja u mreži i veličina datoteke, takođe, mogu doprineti sporijem učitavanju.
Blokatori oglasa obično izazivaju pokretanje zamršene logike za zaobilazno rešenje i prikrivanje oglasa što, takođe, povećava vreme učitavanja stranice, zaključio je Hjuls, prenosi Bi-Bi-Si.