Tinejdžer potrošio 46.000 dolara na kupovinu u igrici

Iako su kompanije Apple, Google i druge uložile dosta sredstava i mehanizama u svoje servise za kupovinu unutar aplikacija, izgleda da ovo nije pomoglo u tome da se tinejdžeri spreče da troše nenormalne sume bez znanja odraslih.

I pored najboljih namera koje ima Apple kada je ova tema u pitanju, izveštaji iz Belgije ukazuju na to da je petnaestogodišnji tinejdžer uspeo da potroši neverovatnih 46.000 dolara na kupovinu unutar aplikacija.

Prema izveštajima, tinejdžer je igrao besplatnu igru Game of War: Fire Age. Međutim, majka mu je dala svoju kreditnu karticu za kupovinu nekih e-knjiga koje su mu bile potrebne, a on je tu karticu potom koristio kako bi kupovao zlato unutar igre pravim novcem. Ovo je na kraju rezultovalo ogromnim minusom na kartici.

Jedan od razloga zašto je potrošena suma otišla ovoliko visoko, jeste to što ne postoji sistem koji potvrđuje transakcije, i sve što je tinejdžer trebalo da uradi jeste pritiskanje tastera za kupovinu.

Belgijska igračka komisija je predložila striktnije mere kontrole kako bi sprečila buduće incidente ovog tipa. Kada je Amerika u pitanju, Apple je pod kontrolom FCC-a kada je in-app kupovina u pitanju, a za ranije incidente Apple je vraćao novac roditeljima čija su deca zloupotrebila kreditne kartice za kupovinu unutar aplikacija.