Ako koristite istu lozinku za više online servisa i društvenih mreža, možda je vreme da je zamenite.

Velike kompanije kao što su Facebook i Netflix upoređuju podatke korisnika koji su se pojavili u prethodnom periodu, koje su zapravo hakeri objavili nakon određenih napada, da vide da li se neki od tih podataka koriste i dalje.

Ukoliko pronađu da se određene lozinke poklapaju sa lozinkama na sajtovima ovih kompanija, od njihovih korisnika zahtevaju da ih zamene.

Netflix na primer, šalje mejlove korisnicima koji koriste istu lozinku na drugim servisima i društvenim mrežama, kao što su LinkedIn, Tumblr i Myspace. Poruka glasi „Verujemo da se Netflix podaci koje koristite za prijavu poklapaju sa podacima koji su se ranije pojavili na internetu nakon prethodnih napada na druge kompanije, kako biste bili sigurni, resetovali smo lozinku umesto vas.“

Iz Netflix-a kažu da su se odlučili na ovakav potez zato što znaju da će hakeri pokušati da pristupe profilima drugih sajtova uz pomoć lozinki do kojih su došli prethodnim napadima.

Netflix je čak razvio softver pod imenom Scumblr koji skenira veb-sajtove kako bi pronašao sadržaj od interesa za njihovu organizaciju.

Što se Facebook-a tiče, ova kompanija je takođe upoređivala procurele inforamcije sa podacima koje koriste njeni korisnici. Nakon što su se 2013. godine pojavile Adobe informacije, tačnije podaci miliona korisnika, Facebook je te podatke upoređivao sa podacima svojih korisnika da bi mogao blagovremeno da ih obavesti o mogućim napadima.

Obavešteni su bili samo oni korisnici čije se lozinke drugih sajtova poklapaju sa lozinkom koju trenutno koriste za prijavljivanje na Facebook nalog.

Nedavno su podaci Gmail, Hotmail i Yahoo korisnika koji su hakovani prodavani u Rusiji. Podacima 40 miliona Yahoo Mail korisnika, 33 miliona Hotmail korisnika i 24 miliona Gmail korisnika se tada trgovalo, piše DailyMail Online.