Za njih ni u Srbiji ‘nema zime’: Ovi klinci su mlade nade domaće gejming industrije (FOTO)

Industrija video igara svakoga dana u svetu obrće milione dolara. Ovaj biznis kod nas je tek u povoju, ali to ne znači da nema talenata. Upoznajte Luku, Uroša, Ognjena i njihove drugare... Oni su mlade nade srpske gejming industrije.

KC „Grad” nedavno je bio domaćin jednog divnog događaja. „GameUp” okupio je sve one koji uživaju u uzbuđenju, adrenalinu i uživanju koje mogu da pruže igrice različitih žanrova, ali i kreatore tih igrica – ljude koji od ove industrije čak i u Srbiji zarađuju.

Ipak, osim već afirmisanih u gejming industriji svoje radove predstavila su i deca. Klinci starosti od 8 do 16 godina pokazali su svoje prve igrice i koliko su vešti u dizajnu, modelovanju i programiranju. Ako je verovati onome što smo videli, gejming industrija u Srbiji ima i te kakvu budućnost!

– Moja igrica se zove „Finding friends” i u njoj tragaš za izgubljenim prijateljima. Trebalo mi je pet dana da je napravim i jeste bilo teško, ali sam sada veoma zadovoljan. Ponosan sam na razultat – kaže za Dnevno.rs Luka P. koji ima 11 godina i već zna da bi voleo da, kada poraste postane programer.

Foto: Facebook/Start·it

I njegovi drugari su ponosni na igrice koje su napravili. Njih 20 je predstavilo svoje radove, a svi koji su imali priliku da igraju ostvarenja mladih kreatora bili su oduševljeni.

– Još nisam dobio nikakve kritike, mada sam na njih spreman. Tako se najbolje uči. U igricu sam uložio mnogo truda, i voleo bih da čujem šta ljudi iskreno misle – kaže Ognjen J. koji ima 12 godina.

Nikome od autora ne nedostaje mašte, pa su i zapleti u igricama novi i uzbudljivi. Ognjenova igra se zove „ Turkish escape”, smeštena je u vreme Otomanske vladavine i u glavnoj ulozi vodimo Bosanca koji na sve načine pokušava da se spase od Turaka i vrati u svoju domovinu.

Foto: Facebook/Start·it

Svi autori učesnici su Komp Kamp letnjeg kompjuterskog kampa za decu i mlade. Iako možda mladi, već imaju planove za budućnost.

– Iskreno, mislio sam da će igrica ispasti mnogo gore i sad sam veoma ponosan na rezultat. Voleo bih da znam ovo da radim, ali planiram da se bavim grafičkim dizajnom – kaže Uroš Č. koji ima 12 godina.

Događaj je okupio i autore koji se već ozbiljno bave kreiranjem igrica i krče put Srbiji u gejming industriji. Urošev stariji kolega Luka Tilinger tek što je masterirao na Fakultetu primenjenih umetnosti. Njegov master rad sa još dvojicom kolega bio je igrica „Sudbina”, a doneo ju je na „GameUp” kako bi video reakcije igrača.

– Igre se uvek plasiraju na strano tržište i na tome može veoma dobro da se zaradi. Ovo što smo mi uradili je više eksperimentalni, autorski pristup od koga ne očekujem mnogo para, ali koji je legitimna umetnička forma i u čijem stvaranju sam veoma uživao – objašnjava za Dnevno.rs Luka.

Foto: Facebook/Start·it

Industrija video igara svakoga dana u svetu obrće milione dolara. Ovaj biznis kod nas je tek u povoju, ali to ne znači da nema talenata. Ko zna… Možda se upravo među ovim mladim autorima krije srpski Mark Zakerberg.