MISLILI SU DA JE PREVARA: Šestogodišni dečak kupovinom igrica ISPRAZNIO račun svoje majke

Slučaj koji nam dolazi iz SAD, samo je još jedan u nizu primera, odnosno upozorenja roditeljima koji deci daju telefone i tablete bez nadzora. Džesika Džonson je ovu lekciju naučila na teži način.

Deca i telefoni
Pixabay.com

Naime, ona se šokirala kada je saznala da je njen bankovni račun povezan sa karticom za kupovinu putem interneta – skoro potpuno ispražnjen.

Primetivši transakcije za koje zna da ih nije napravila, mislila je da je u pitanju neka prevara ili greška, pa je to prijavila svojoj banci. Međutim, kada su iz banke proverili transakcije, javili su joj da podaci o njenom računu nisu ukradeni i da prilikom transakcija nisu primećene nikakve sumnjive aktivnosti, piše Zimo.

Tek kada je pored transakcija videla ikonicu Sonika, postalo joj je jasno da je za kupovinu kriv njen šestogodišnji sin. On je tokom leta, verovali ili ne, na kupovinu u video-igri “Sonic Forces”, potrošio više od 16.000 dolara.

Iako su u nekim slučajevima roditelji dobili povrat novca, iz Apple kompanije su Džesiki poručili da joj više od 16 hiljada dolara neće vratiti. Razlog za to je što im se javila više od 60 dana nakon uplata, iako ih je ona uveravala kako ih nije kontaktirala, jer su joj prvobitno iz banke rekli da je verovatno reč o prevari.

Kompanija iz Kupertina joj je, ipak, poručila kako je trebalo da u podešavanjima onemogući sinu da troši novac, prenosi Apple Insider.

Džonsonova je izjavila kako nije znala da takva podešavanja postoje, jer da jeste, sigurno bi tu opciju i uključila. Takođe, optužila je i izdavače igara za predatorske taktike i za podsticanje potrošnje kod mladih korisnika, pitajući se ko bi drugi potrošio 100 dolara na kovčeg virtualnih zlatnih novčića.