NE ČEKAJTE DA SE NESREĆA DESI! 10 simptoma koji ukazuju da vašem automobilu HITNO TREBA MEHANIČAR

Ne treba čekati da automobil stane nasred puta ili prometne ulice, bolje je reagovati na prve simptome predstojećeg kvara - a obično je i puno jeftinije.

Automobil
Pixabay.com

Ovo su tipični simptomi koji ukazuju na to da vaš automobil hitno treba da poseti mehaničara, a u nekim slučajevima je bolje pozvati šlep službu.

1. Svetli indikatorska lampica “check engine”

Logično je da bi lampica koja vam ukazuje da treba proveriti motor (ili poruka na instrument tabli koja preporučuje posetu servisu) trebalo da podstakne vozača da ode do mehaničara.

Međutim, u praksi se često događa da vozač – sve dok automobil vozi normalno, i pored upaljene lampice odlaže odlazak mehaničaru. To je često skupa greška!

Da, događa se da se svetlo uključi iz trivijalnog razloga, npr. zamućeni kontakt na jednom od senzora, ali češće su razlozi ozbiljniji.

Lampica “check engine” (proveri motor) obično se pali kad upravljačka jedinica motora otkrije neispravan signal jednog od senzora ili kada vrednosti koje meri senzor premašuju parametre pretpostavljene od proizvođača, podseća sajt Automobili.ba.

Često u takvoj situaciji kontroler zameni takva pogrešna očitanja “sigurnim” parametrima, koji vam omogućavaju nastavak vožnje, ali povezani su sa smanjenjem performansi ili povećanjem potrošnje goriva.

U ozbiljnijim slučajevima automobil takođe može preći u “safe mode” (sigurni način rada), u kojem je snaga motora drastično ograničena, ventilatori hladnjaka se uključuju itd.

Šta treba uraditi?

Odvezite auto u servis koji će iz dijagnostičkog sistema pročitati razlog zašto se lampica “check engine” upalila. Ovo je često prvi simptom nadolazećeg ozbiljnog kvara, jer se, na primer, lanac rasteže ili će se dizne uskoro “začepiti”.

2. Merač temperature motora je blizu ili u crvenom polju

Isključite motor ako merač temperature uđe duboko u crveno područje. Motor se može pregrejati za nekoliko sekundi.

Ako se kazaljka merača temperature rashladne tečnosti često približava crvenom polju ili čak ulazi u crveno polje, motor može biti ozbiljno ugrožen.

Na primer, termostat ne radi ispravno, ventilator hladnjaka se ne uključuje, nema rashladne tečnosti ili pumpa za vodu ne radi kako treba.

Zanemarivanje takvog simptoma može vrlo brzo dovesti do pregrejavanja i gašenja motora.

Ako ispod haube nema oblaka pare i u rezervoaru ima rashladne tečnosti, možete pokušati da uključite grejanje maksimalnom snagom – grejač tada deluje kao dodatni hladnjak motora – ako temperatura počne da pada, možete pokušati da vozite do radionice. U suprotnom će šlep služba biti sigurnije rešenje.

3. Indikator punjenja akumulatora svetli ili trepće tokom vožnje

Svetlo sa simbolom akumulatora se uključuje kad je napon koji generiše alternator niži od napona akumulatora – tj. punjenje nije dovoljno.

Ako se akumulator ne puni, automobil će možda preći nekoliko kilometara dok se struja ne ugasi, a indikatori ostalih sistema (uključujući ABS ili vazdušne jastuke) zasvetleće trenutak ranije, obaveštavajući vozača o preniskom naponu u sistemu.

Upozorenje! Ako indikatorska lampica treperi ili svetli lagano, to je obično signal istrošenosti četkica, ali i kvara u elektronskom delu reglera.

Indikator punjenja takođe se može uključiti kad pukne kaiš alternatora. Ovo je alarmantan signal, jer isti kaiš često pokreće pumpu rashladne tečnosti, a motor se nakon nekog vremena može pregrejati.

4. Indikatorska lampica pritiska ulja se pali tokom vožnje

Ne, crvena lampica tipa “Aladin” koja se pali tokom vožnje, ne obaveštava vas da ulje treba doliti što je pre moguće.

To je signal da je pritisak ulja prenizak da bi se osiguralo pravilno podmazivanje motora.

Upozorenje da je pritisak ulja pao znači da je vozilo možda pred velikim kvarom motora ili da se to već dogodilo. Svako ko nastavi da vozi i pored tog upozorenja, rizikuje katastrofalan kvar motora.

5. Ulje u rashladnoj tečnosti

Masni tragovi u ekspanzijskom rezervoaru rashladne tečnosti ne slute na dobro – kao i zamućenje ulja i smeđe naslage na čepu za ulje. To je čest simptom problema sa zaptivkom glave motora.

Hitna poseta mehaničaru i pažljiva dijagnostika su neophodni – motor može otkazati u bilo kojem trenutku.

6. Neravnomeran rad motora, neuspelo paljenje

Razlozi za takve simptome mogu biti i relativno trivijalni, ali i vrlo ozbiljni – ali to ne znači da se u takvim slučajevima može “voziti i gledati”.

Zašto? Jer čak i ako je uzrok neravnomernog rada motora trivijalna stvar, može, između ostalog, brzo dovesti do preranog oštećenja zamajca, uništavanja katalizatora preplavljenog nesagorelim gorivom i mnogih drugih ozbiljnih kvarova.

7. Metalni zvuk “kucanja” pri pokretanju i gašenju motora, trzanje prilikom pokretanja

Plivajući zamajac, obično pre nego što se potpuno raspadne, između ostalog upozorava i kucanjem prilikom pokretanja i gašenja motora.

Takvi simptomi mogu ukazivati ​​na progresivno trošenje plivajućeg zamajca. U ekstremnim slučajevima može se potpuno raspasti – ne samo da će automobil tada ostati na putu, već i ostaci zamajca mogu izazvati ozbiljnu štetu ispod haube.

8. Miris goriva u automobilu

U starijim automobilima blagi miris goriva u unutrašnjosti vozila bila je sasvim normalna pojava.

Ako osetite miris goriva u modernom automobilu, to je ozbiljan razlog za zabrinutost – vozilo bi u najgorem slučaju moglo i da se zapali.

Upozorenje! Korisno je saslušati saputnike – ako vozite automobil u kome duže vreme pomalo osećate miris goriva, lako ćete se na njega naviknuti i prestaćete da na to obraćate pažnju.

9. Gubitak kočne tečnosti

Svetlo pokazivača trebalo bi da nas obavestiti o gubitku kočne tečnosti.

U osnovi su dva razloga za to što je nivo u rezervoaru pao ispod minimuma – ili su se kočne pločice i diskovi jednostavno istrošili, zbog čega klipovi u čeljustima vire više nego što bi trebalo i više tečnosti “ulazi” u sistem, ili dolazi do curenja.

U oba slučaja poseta mehaničaru je neophodna

10. Bučan “auspuh”

Zarđali izduvni sistem gubi svojstvo nepropusnosti.

Ne, ne govorimo o sportskom izduvu, već o situaciji u kojoj izduvni sistem odjednom postaje glasniji nego što je bio pre. To je obično rezultat rđe i curenja izduvnih gasova.

Zašto ga ne biste malo vozili dok besplatno uživate u “sportskom zvuku”? Postoji barem nekoliko razloga protiv ove ideje.

Pre svega, takav oslabljeni auspuh može na kraju otpasti tokom vožnje, uzrokujući ozbiljnu štetu na vašem automobilu (npr. oštećenje branika) ili čak na vozilima iza vašeg.

Drugo, izduvni gasovi mogu završiti tamo gde ne bi trebalo, tj. u kabini automobila.

Treće – u ekstremnim slučajevima vreli izduvni gasovi mogu čak uzrokovati požar na automobilu.



loading...