NOVI TREND U AUTO-INDUSTRIJI: Spasiće mnoge živote, ali se vozačima NEĆE SVIDETI

Nemački proizvođači premijum automobila već duže vreme fabrički ograničavaju brzinu većine svojih modela.

brzina
pixabay.com

Sve govori u prilog tome da će maksimalna brzina automobila u budućnosti – bez obzira na snagu motora – biti fabrički ograničena.

Za sada se kao limit najčešće spominje brzina od 180 km/h.

Nedavno je stigla vest da će Renault i Dacia na svojim budućim modelima fabrički ograničiti maksimalnu brzinu na 180 km/h, dok je Volvo to najavio još prošle godine.

Zanimljivo je da Renault, u čijem je vlasništvu i Dacia, spominje i automatski sistem kontrole brzine pod nazivom Safety Coach, koji će prilagođavati ograničenje brzine prema lokalnim saobraćajnim propisima, uzimajući u obzir različite aspekte poput puta i vremenskih prilika.

Sa druge strane, Volvo će kupcima ponuditi i takozvani Care Key, koji će vlasniku omogućiti da – po želji – dodatno limitira maksimalnu brzinu. Na primer, ukoliko isti automobil samostalno voze i mlađi članovi porodice koji još nisu iskusni vozači, ograničenje brzine se može postaviti i niže od opštih 180 km/h.

Renault i Volvo naravno nisu izmislili fabričko ograničenje brzine, ali su njihove najave odjeknule u javnosti s obzirom da su lestvicu postavili prilično nisko.

Poređenja radi, nemački proizvođači premijum automobila već duže vreme fabrički ograničavaju brzinu većine svojih modela na 250 km/h, iako ta vozila imaju motore koji omogućavaju znatno veće brzine. Ipak, kod nekih od njih je moguće, po želji kupca i uz doplatne pakete, donekle podići ovaj limit.