OBUKA ZA VOZAČE ĆE POSKUPETI 100 ODSTO?! Evo šta kažu iz auto-škola – zašto je to OPRAVDANO

Vest da će obuka za vozače B kategorije poskupeti čak 100 odsto, sa dosadašnjih 70.000 na 140.000 hiljada dinara, potresla je javnost u našoj zemlji.

Pixabay

O tome koje je opravdanje za ovoliko poskupljenje i da li će do njega uopšte i doći je u „Uranku“ na televiziji K1 govorio Mladen Rašeta iz Privredne komore Auto-škola Srbije.

– To je naš predlog i ne znamo da li će on biti usvojen. Suština je da mi nismo pregovarali o ceni već o tome kako da dobijemo kvalitetnije vozače. Sa postojećom cenom kvalitet obuke trpi. Cena obuke nije se menjala deset godina, a sve drugo se promenilo, sve je poskupelo – kazao je Rašeta u „Uranku“.

– Gorivo znamo svi koliko je skuplje, vozila su skuplja, kao i njihovo održavanje. Način na koji se obavlja tehnički pregled je drugačiji i skuplji. Od 2016. imamo obavezu uvođenja informacionog sistema i svi smo morali da nabavimo računare, da video i audio snimamo ispite. Plate instruktora nismo menjali u tih deset godina, i one su između 40.000 i 60.000 dinara.

Rašeta kaže da je u prethodnoj deceniji zahtev za povećanjem cena Ministarstvu unutrašnjih poslova upućivan nekoliko puta.

– Mi ne tražimo napamet povećanje, matematika je jasna i precizna. Ima oko 40 parametara u našem poslovanju koji se uzimaju u obzir. Obaveza je da svaka auto-škola ima minimum tri automobila B kategorije i tri instruktora od kojih jedan može biti i licencirani predavač i ispitivač. Nadalje, moraju se imati kancelarija i učionica jasno određene kvadrature, moramo imati video-nadzor, računare, svi moramo da imamo poligon. Nadamo se da će se i ta obaveza promeniti jer je u Beogradu veoma teško i izazovno da sve auto-škole imaju poligon. Prema toj novoj kalkulaciji koju smo napravili, predvideli smo da instruktori dobiju povećanje plate i da ona bude 80.000 dinara – objasnio je Mladen Rašeta iz Privredne komore Auto-škola Srbije.

Rašeta kaže da je najlakše uštedeti na instruktoru i na kandidatu, ali da se tako dobija – loš vozač.

– Naš glavni cilj i ono što je svrha našeg posla je da budući vozači uče kako treba, da imaju najbolju moguću obuku kako bi sutra u saobraćaju bili odgovorni, ponašali se bezbedno, imali znanje. Nama fali i instruktora, jer su oni profesionalni vozači koji idu u inostranstvo da rade za veliku platu, ili kao profesionalni vozači rade u našoj zemlji. Nije zanemarljiv razlog ni to što je posao vozača mnogo lakši nego posao instruktora. Obuka vozača je ozbiljno propisana i cena mora da isprati broj časova.

Rašeta je na televiziji K1 istakao da su auto-škole u nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova i da od Ministarstva dobijaju dozvolu za rad i licencu.

– Rad auto-škola se redovno proverava. U Srbiji radi više od 600 auto-škola i svi instruktori su u obavezi da jednom godišnje idu na stručni seminar.