POLOVNJAK (NI)JE REŠENJE: Glavni razlozi zašto se NE ISPLATI ulagati u stari automobil

Jedna od nedoumica sa kojom se susreću današnji vozači jeste isplativost ulaganja u stari automobil. Možda je nekada ovakav tip investicije vredeo, ali danas to najčešće nije slučaj. Zašto?

pixabay.com

Kada je u pitanju tržište automobila, stvari se iz godine u godinu menjaju. Donose se novi zakoni koji propisuju obavezno uvođenje novih delova u automobile ili postojanje određenih automobilskih komponenti. U tom slučaju ulaganje u stari automobil je potpuno neisplativo kada se u obzir uzmu popravke i ugradnja određenih delova, čija cena premašuje cenu samog vozila.

Iz ovih, ali i drugih razloga, poznavaoci tržišta smatraju da u 2022. godini svako drugo vozilo neće moći da prođe obavezan tehnički pregled, niti da se registruje, zbog čega, sasvim logično, ne može ni da se vozi.

Ako i vi imate sličnu nedoumicu, u nastavku teksta saznajte sve o isplativosti ulaganja i najboljem rešenju za stari auto.

Koje je zaista najbolje rešenje za stari automobil?

Kada kažemo stari automobil, pre svega mislimo na vozilo koje vam, blago rečeno, više odmaže nego što pomaže. Dakle, to je auto koji se stalno kvari i kome pored neprekidnog ulaganja i dalje nešto fali. Uzmite u obzir godište, kubikažu, rad motora i celokupnog unutrašnjeg i spoljašnjeg stanja i sami procenite da li vaše vozilo spada u kategoriju dotrajalih.

Ako spada, znajte da svaka popravka ima svoj rok, jer nakon određenog broja godina automobil gubi svoj kvalitet, pa kvarovi postaju češći i ozbiljniji. Onda kada automobil dospe u stanje, da kad saberete sve troškove koje biste imali da ga dovedete u vozno stanje, registraciju, odlazak na veliki servis, ispravljanje limarije, zamenu delova i farbanje, ulaganje je potpuno neisplativo. Pitanje je da li takvo vozilo možete i prodati nekome i po kojoj ceni.

Zato je možda najbolja opcija da pronađete firmu koja se bavi otkupom vozila. Na internetu ukucajte npr. otkup polovnih vozila Beograd i slično za ostale gradove, a pošto kontaktirate sa firmom, sačekajte procenu. Pretragu možete obaviti i putem specijalizovanih online portala. Budite svesni da vlasnici automobilskih servisa i firmi za otkup vozila najbolje poznaju tržište. Ako je auto u toliko lošem stanju, okup će biti znatno ispod njihove standardne cene ili ga možete prodati samo za delove.

Zašto je ulaganje u stari automobil neisplativa investicija?

Novi zakon koji je donet 5. jula 2021. godine predviđa strogo kontrolisanje emisije štetnih gasova. Naime, nijedan automobil sa Evro 3 motorom koji nema ispravan katalizator kod benzinaca ili DPF filter kod dizelaša, neće moći da prođe tehnički pregled. Kod velikog broja automobila skinuti su katalizatori i DPF filteri, jer se često zapušavaju. Jedino rešenje će biti njihovo ponovno vraćanje, jer takvi automobili izbacuju u vazduh čist otrov. Iako je ova praksa zaživela u EU, kod nas je za većinu vozača izuzetno skupa.

Pretpostavlja se da u Srbiji ima preko milion takvih vozila i da bi ugradnja ovih delova mogla da košta od 1000 do 1500 evra. Naravno da se ovakvo ulaganje ne ispalti, jer cena takve usluge premašuje vrednost samog automobila. U tom slučaju, vlasnici će biti primorani da svoje automobile masovno odvoze na otpad ili će ih prodavati za delove, jer će im biti neupotrebljivi. Takođe, ovaj problem ne postoji samo kod automobila, već i kod poljoprivrednih mašina, kamiona, autobusa, koji ne mogu da ispune ove zahteve.

Stručnjaci kažu da je ovaj pravilnik prestrog i da će morati da se menja, jer ide na štetu velikog broja vozila i vozača.

Budite oprezni čak i kada stari automobil menjate novim

Nema boljeg osećaja nego sesti u novi automobil, sa kožnim sedištima, neudubljenim branikom i sjajnim gumama. I nekada je zaista pametnija odluka da novac koji biste uložili da popravite stari automobil iskoristite da kupite novi. Kada kažemo novi, mislimo na sasvim novi auto iz salona, ali i na noviji, očuvaniji polovni auto.

Nezavisno od toga kojom količinom novca raspolažete i koji je vaš izbor od ova dva, budite maksimalno oprezni. Pre svega, automobil ne smete da posmatrate kao statusni simbol, već kao nešto što vam je neophodno za svakodnevne životne rutine. Kada razgraničite ove dve stvari, mnogo bolje ćete biti fokusirani na pažljivu selekciju automobila.

Sve ponude koje vam se učine primamljivim proverite i uverite se da li zaista pružaju pogodnosti koje njihovi prodavci obećavaju. Takođe, prilikom kupovine polovnog auta, nikako ne kupujte vozilo bez katalizatora i DPF filtera, da ne biste strepeli od pooštravanja navedenih izmena u zakonu.