U NEKIM ZEMLJAMA JE I ZABRANJENO: Zašto je pušenje u toku vožnje TOLIKO OPASNO?!

Koncentracija štetnih materija u vazduhu automobila veća je čak 11 puta nego u prosečnom baru. U vozilu u pokretu je nešto bolja situacija, ali i dalje veoma štetna - koncentracija štetnih materija je 7 puta veća.

Vožnja
Pixabay.com

Pušenje za volanom je nebezbedno koliko i pisanje tekstualnih poruka preko mobilnog telefona. U nekim zemljama je pušenje u automobilu zabranjeno zbog štetnosti za zdravlje “pasivnih pušača”…

Pušenje jedne cigarete u kabini automobila koja stoji, za kratko vreme će napraviti pravu gasnu komoru.  Neki vozači vide rešenje u tome, da otvore prozor svog automobila i cigaretu drže na samom otvoru. Ni to nije rešenje, jer i u takvoj situaciji, koncentracija štetnih materija je čak dve trećina veća nego u restoranu u zadimljenom restoranu.

Pušenje za volanom može biti opasnije nego koriščenje mobilnog telefona

Bar tako kažu stručnjaci iz različitih oblasti, između ostalih i predstavnici australijske duvanske industije. Konzumiranje cigareta sa sobom nosi nekoliko neželjenih ometanja. Ponekad možemo videti vozače koji puše cigaretu, a čiji pokreti izgledaju zanimljivije od najveštijih žonglera. Posebno kada želi upaliti cigaretu, traži upaljač…

Ritual pušenja za volanom može biti opasno kao i slanje tekstualnih poruka sa mobilnog telefona. Opasnost od rizika saobraćajne nesreće, kod pušača je čak šest puta veća, nego kod vozača koji ne konzumiraju cigarete.

Prema tvrdanjama Svetske zdravstvene organizacije, u duvanskom dimu ima više od 4000 jedinjenja, a u više od 50 je dokazano da su kancerogeni. Veoma nebezbedan je ugljenmonoksid, čiji negativan uticaj na ponašanje vozača može biti enorman. Dokazano je da se ugljen monoksid vezuje za hemoglobin (koji se nalazi u crvenim krvnim zrncima) čak 230 puta jače od kiseonika.

To je razlog zbog kojeg se crvena krvna zrnca onemogućena da snabdeju telo kiseonikom, što se kod vozača manifestuje kroz glavobolju, mučninu, a ponekad i vrtoglavicu. Negativan uticaj pušenja cigareta aktuelan je u organizmu i 12 sati posle pušenja.

Pored toga, u prisustvu vozača pušača, ispaštaju i pasivni pušači, odnosno osobe koje se nalaze u neposrednoj blizini. Akutni znaci pasivnog pušenja su iritacija očiju i grla, kašalj, glavobolja, umor, mučnina… O riziku od teških oboljenja da i ne govorimo. Kada je u pitanju rizik od kardiovaskularnih bolesti, pasivni pušači su jednago pogođeni kao lakše aktivni pušači.

Posebna zabrana pušenja u automobilu, u cilju zaštite dece

Posebno pogođena kategorija su deca i zato ne iznenađuje što je pušenje u automobilu u nekim zemljama kažnjivo. U Italiji je zabranjeno pušenje u automobilu u kojem se nalaze deca ili trudnice. U Engleskoj i Velsu ne sme pušiti vozač, niti drugi putnici, ako se u automobilu nalaze osobe mlađe od 18 godina (pušenje je zabranjeno i u automobilu koji stoji, čak i ako su prozori otvoreni). Slično je i u Škotskoj i Irskoj.

Na Kipru je zabranjeno pušiti u prisustvu osobe mlađe od 16 godina, a u Francuskoj ako se vozite sa desom mlađom od 12 godina. Na Malti je zabranjeno pušenje (odnosi se i na elektronske cigarete u automobilu ako su unutra osobe mlađe od 16 godina. Ova zabrana se odnosi na vozača i druge putnike.

Ukoliko ne poštujete ova pravila, novčana kazna u Škotskoj iznosi 1000 funti, u Italiji 650 evra, a u Irskoj kazna iznosi u visini od 100 evra. Na Kipru, kazna je 85, a u Francuskoj 68 evra. Ukoliko ovu zabranu ignorišete na Malti, platićete kaznu od 50 evra. Pored zemalja u EU, pušenje u automobilu zabranjeno je i u SAD, Australiji, Kanadi, Južnoafričkoj republici, Bahreinu, Kataru, Ujedinjenim arapskim emiratima.



loading...