VELIKE PROMENE U DIGITALNOM SEKTORU: Šest društvenih mreža koje će DOMINIRATI U 2022. GODINI

Nove generacije donose nove navike i nove kanale. Važno je prilagoditi im se pravovremeno.

Društvene mreže
Pixabay.com

Zato stavite na svoju listu sve nove, ali i stare društvene mreže koje će vladati tokom 2022. godine.

Twitch

Iako je reč o staroj platformi, imajući u vidu njenu namenu, ona tek sada dobija na popularnosti. O tome najbolje svedoči broj od 30 miliona dnevno aktivnih korisnika. Svrha ove mreže je da omogući direktnu interakciju između kreatora sadržaja i gledalaca, i najviše pažnje privlače autori koji igraju igrice i preko platforme prenose svoj napredak i kroz diskusije i direktnu komunikaciju sa gledaocima stiču sve veću popularnost.

Discord

Slično kao i Twitch, i Discord je platfoma koja je primarno bila posvećena gejmerima. Ona je i stekla popularnost prenoseći igre različitih igrača sklonih eksponiranju. Međutim, u prethodne dve godine mreža je prevazišla ranu fazu. Nakon velike investicije koju je dobila, ona je postala zajednica kroz koju se ljudi mogu povezivati, i to posredstvom audio i video kanala ili putem četa, i kreirati svoje „sobe” za razgovore, a koristiti platformu i kao prostor za poslovno povezivanje.

TikTok

Ne bi bilo pošteno da se sa ove liste izostavi TikTok, budući da se očekuje da tokom 2022. godine dostigne broj od 1,5 milijardi aktivnih korisnika. Reč je o društvenoj mreži na kojoj se autori izražavaju kratkim video-formama koje su najčešće zabavnog karaktera, mada sve popularniji postaju i kanali koji se bave edukacijom ili prikazom procesa različitih samostalnih projekata.

Iako je ciljna grupa nešto mlađa od one na drugim društvenim mrežama, imajte u vidu da ona polako odrasta i da je važno da ti mladi ljudi znaju za vaš brend.

Clubhouse

Tokom 2020. godine za korisnike uređaja Apple pojavila se nova aplikacija po imenu Clubhouse. Sada ima 10 miliona korisnika, aktivnih na nedeljnom nivou, a njena primena je drugačija od svih drugih navedenih mreža. Reč je o audio-mreži koja okuplja neka od najvećih imena preduzetništva, marketinga, programiranja, ljudskih resursa i srodnih oblasti. Funkcioniše tako što se slušaoci okupe u jednoj virtuelnoj sobi, dok jedan govornik govori o određenoj temi i razgovoru se, uz odobrenje domaćina sobe, mogu priključiti i ostali.

Twitter Spaces

Po uzoru na Clubhouse i Twitter je kreirao svoju platformu sličnog tipa. Njoj se priključuje sve veći broj ljudi, a imajući u vidu specifičnu prirodu korisnika Twittera, jasno vam je da su i teme koje se pokreću uvek vrlo aktuelne i imaju za cilj da pokrenu diskusiju, uključe što više ljudi i prokomentarišu prilike o kojima priča ceo svet. Opcija Spaces je postala popularna i u Srbiji, pa je veliki broj influensera počeo da okuplja svoje pratioce oko tema koje su im zanimljive.

Caffeine

Primarni cilj društvene mreže Caffeine jeste da se povežete sa prijateljima, poznanicima ili onima sa kojima želite da stupite u kontakt, a potom kreirate video-sadržaje koje ćete uživo emitovati kroz aplikaciju, a na koje će vaši pratioci ostavljati reakcije i komentare.

Iako je mnogi koriste za prenos video-igrica, kao što je slučaj kod mreže Twitch, mnogi su joj pronašli i drugačije namene, poput emitovanja potkasta uživo ili kreiranja tutorijala koje možete pratiti u realnom vremenu.