VOZAČI, VAŽNO JE DA ZNATE! Evo šta da radite ako vam se AUTOMOBIL NAĐE U POPLAVI

Na udaru poplava i obilnih kiša ovog proleća, pored nepokretne imovine našli su se i automobili. Šteta je velika, ali postavlja se pitanje imaju li vlasnici automobila pravo na bilo kakvu nadoknadu, pa čak i kad su im kola kasko osigurana. Slučaj Obrenovac, kada je bilo potopljeno preko 2.000 vozila, uveo je nova pravila u osiguravajuća društva koja dosta ograničavaju prava vlasnika, ali advokati kažu da neke nade za nadoknadu štete ipak ima.

printscreen/youtube.com/Newsflare

Razlikuju se dve vrste potapanja automobila. Jedna je kada se vozilo ostavi na mestu pored kuće, gde bi trebalo da bude bezbedno, a drugo je kada se usred oluje nađe u bujičnom toku. Ako je vozilo kasko osigurano od vodenih udara, nemate većih problema, ali ako naletite na bujicu počinju različita tumačenja.

U oba slučaja šteta bude velika, jer mnogi pokušavaju da se izvuku iz bujice zajedno sa vozilom i besumučno traže mogućnost da upale automobil i da prođu bujicu.

To je, kažu majstori, pogrešno. Najbolje je ugasiti vozilo i posle svega odvesti ga u ovlašćeni servis.

“Vozač je uleteo u veliki talas. Pritom nije ugasio motor i motor je pretrpeo hidro-udar. Motor doživi hidro-udar i štete su od tri do šest-sedam hiljada evra, u zavisnosti od modela”, navodi Milan Nešić, šef servisa “Eurosumar”.

Osiguranje poznaje dve vrste padavina

RTS je pitao advokate kakva je situacija ukoliko je vozilo i kasko osigurano.

Osiguranje poznaje dve vrste padavina – jedne su izlivanje reke iz vodotoka i ako imate polisu koja to pokriva osiguranje će snostiti načinjenu štetu.

Međutim, postoji i slučaj da zbog prevelikih atmosferskih padavina kanalizacija ne može da odvede svu potrebnu vodu sa kolovoza, pa tu postoji osnova, kažu advokati, da se tuži onaj koji je dužan da je održava.

“Ukoliko je došlo do poplavljivanja vozila, ne zbog velike količine padavina već zbog toga što redovan kanalizacioni sitem odvodnjavnja nije radio kako treba, onda vlasnik vozila ima mogućnost da zahteva odštetu, odnosno da tuži lice zaduženo za održavanje sistema za odvodvljavanje”, objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Ukupno se procenjuje da godišnje oko 1.000 vozila bude oštećeno u vodenim bujicama, većinu sami vlasnici popravljaju, a negde šteta prevazilazi cenu samog automobila.

Skoro 30 odsto tih vozila završi trajno na auto-otpadima, a i oni koji se poprave često služe samo godinu-dve i onda tek počnu problemi prouzrokovani hidro-šokovima.