Vredi li verovati PRODAVCU POLOVNIH AUTOMOBILA iz Nemačke? Nedavna istraživanja govore – NE, NIKAKO!

Mnogi ljudi pretpostavljaju da su polovni automobili iz Nemačke dobro održavani i da nemaju skrivene mane i nedostatke.

Printscreen

Međutim, kada je srpski influencer Đorđe Aleksić sa Jutjub kanala Aleksić Moto pokušao da kupi polovni BMV Ks6 u Diseldorfu, ubrzo je otkrio da je automobil doživeo tešku nesreću. Mnoga vozila koja se prodaju u Nemačkoj su oštećena u drugim zemljama i kupci bi trebalo da budu oprezni kako bi izbegli prevarante, otkriva istraživanje.

Kako BMV može imati dva VIN broja?

Aleksić je objavio video u kojem objašnjava kako je na popularnom nemačkom sajtu mobile.de pronašao lep BMV Ks6. Kontaktirao je prodavca, dobio VIN broj automobila i proverio ga na carVertical – jednom od mogućih načina da proverite istoriju automobila. Prema izveštaju, sve je izgledalo u redu i Ks6 je imao pravu kilometražu i samo manja oštećenja.

Jutjuber se odvezao 2.000 km do Nemačke da bi kupio željeni auto i zamalo da bude prevaren: kako se ispostavilo, prodavac je Aleksiću dao VIN kod iz drugog automobila. Kada je proverio pravi VIN za Ks6 na prodaji, istorijski izveštaj je otkrio tešku nesreću u prošlosti. Po svemu sudeći, BMV je oštećen u Rumuniji, a vlasnik je pokušao da sakrije ovu činjenicu.

„Auto je izgledalo savršeno iznutra i spolja, ali nikad ne možete znati koliko je dobro popravljen. Važno je uvek proveriti da li se VIN na automobilu poklapa sa onim u dokumentima. U suprotnom možete kupiti kompletnu olupinu“, kaže Aleksić posle neuspešnog posla.

Neki automobili prodati u Nemačkoj vozili su se u drugim zemljama

Istraživanje carVerticala otkrilo je da ova bizarna situacija kada se automobil prodaje u Nemačkoj, ali je pre nekoliko godina imao oštećenja u drugim zemljama, nije tako neuobičajena koliko zvuči. U 2022. godini, 230.695 automobila je provereno na carVertical-u koji su poslednju registraciju imali u Nemačkoj.

Ono što je još interesantnije – od tog broja, 9.997 vozila imalo je neku zabeleženu aktivnost u drugim zemljama. To znači da je 4,3% automobila prodatih u Nemačkoj možda korišćeno u inostranstvu, čak i ako njihovi prodavci to nekako „zaborave“ da napomenu.

Prema CarVertical-u, 16,6% automobila na prodaju u Nemačkoj primećeno je u Italiji, 12,7% – u Francuskoj, i 10,6% – u SAD. Iako udeo automobila zabeleženih u Rumuniji, odakle je Ks6 bio izvorno, nije visok (5,1%), rizik i dalje postoji.

Nisu svi prodavci vredni poverenja

Iako tržište polovnih automobila u Nemačkoj ima dobru reputaciju širom Evrope, potpuno poverenje u prodavce može izazvati ozbiljne probleme. Pošto se 75% polovnih vozila u Srbiji uvozi iz inostranstva, često imaju vraćenu kilometražu, skrivena oštećenja i druge nedostatke.

Prevare na tržištu polovnih automobila češće su u istočnoj Evropi. Međutim, kupci takođe treba da preduzmu mere predostrožnosti kada kupuju vozila u zapadnim zemljama. U suprotnom, lako je dobiti automobil u lošem stanju, a zatim platiti mnogo novca za neočekivane popravke.

„Mnogi veruju da samo dobro održavani automobili dolaze iz Nemačke, Švajcarske i drugih zemalja zapadne Evrope. Iako su pojedini kupci svesni mogućnosti prevare, uobičajeno je da poveruju u bilo šta što prodavac kaže o automobilu ako dolazi iz inostranstva“, objašnjava Aleksić.

Provera istorije automobila nije dovoljna. Pošto neki prodavci koriste lažne VIN-ove, kupci moraju pažljivo da provere da li je VIN koji su dobili pravi. Lažiranje VIN-a je protivzakonito, a ako prevarant ode tako daleko, taj automobil treba izbeći po svaku cenu.