Radite stresan posao? Ne možete više da podnesete sve obaveze kod kuće i zato ste pod stresom? Evo načina da se zauvek oslobodite stresa!

 

Kada ste pod pritiskom, izbor reči kojima ćete opisati kako ste može da poboljša ili pogorša stvari, kažu stručnjaci.

“Pričanje o tome da ste pod stresom može da poveća nivo hemikalija u vašem telu – epinefrina i kortizola – zbog čega će neurotransmiteri u mozgu učiniti da se osećate još gore”, kaže klinički psihoterapeut dr Set Svirski.

“Tada naše srce kuca brže, počinjemo brže da dišemo, povećava se nivo krvnog pritiska, ne možemo jasno da razmišljamo, osećamo strah i anksizoni smo”, kaže psihoterapeut.

Možda vam deluje kao glupost da ćete biti još više pod stresom ako to jasno i glasno priznate, ali dobra vest je da samo treba da malo promenite način na koji govorite o svojim osećanjima.

Da budemo jasni, ni izbegavanje da govorite o tome kako se osećate i držanje svih problema u sebi, neće vam pomoći.

Šta vam onda preostaje? Da tražite malo svetla na kraju tunela, metaforički govoreći.

Stručnjaci kažu da bi trebalo da izbegavate reč “stres” i da rečenici uvek dodate neki pozitivan ton.

Tako, na primer, oni predlažu da kažete: “Ove nedelje sam baš umoran/na, ali već sledeće ću biti bolje”.

Pored toga, evo šta još možete da radite kada stres preti da vas “pojede”.

Dišite duboko

Kada osećate da ćete “pući” od pritiska kojem ste izložni, dišite duboko.

“Neverovatno je kako duboko disanje može da resetuje nivo stresa. Uzmite trenutak da malo usporite, koncentrišite se na disanje i tako ćete umiriti mozak”, kaže “lajf kouč” Vanesa Benet.

“Zbog brzog i zahtevnog načina života koji živimo, često zaboravljamo koliko je važno da usporimo i jednostavno dišemo”.

Prepoznajte dobar i loš stres

Vanesa opisuje dobar stres kao onaj koji ljudima pomaže da završe određeni zadatak, obavezu, i da postignu dobre rezultate. Primer dobrog stresa je, navodi ona, kada imate rok do kada da završite posao.

Loš stres je, sa druge strane, onaj koji vam ne dozvoljava da se fokusirate na obaveze i zadatke, i uglavnom prerasta u anksioznost ili depresiju.

Recite “ne”

Benetova savetuje ljudima da nauče da kažu “ne”, a to je veoma važno naročito za one koji imaju zahtevne rasporede.

I što je još važnije, naučite da vas ne grize savest kada nekome kažete “ne”.

“Povucite se i preuzmite kontrolu dok još možete, pre nego što postane kasno i počnete da se gušite u stresu i obavezama”, savetuje Benetova.