Koju vrstu selfija vi fotkate?

 

Selfi je postao toliki fenomen da su naučnici sa Univerziteta u Jorkširu odlučili su da naprave istraživanje i otkriju zašto ljudi prave selfije i kakve sve vrste ovog fenomena postoje. Rezultati su pokazali da postoje tri vrste.

Komunikacijski selfi

Ova vrsta selfija je način pokretanja dijaloga s pratiocima. Dvostrana komunikacija je ključ ovog tipa autoportreta, a savršen primer je politički angažovan selfi koji će zasigurno pokrenuti raspravu u komentarima. Ovakvim tipom selfija smatraju se i eko-aktivističke fotografije Leonarda Dikaprija.

Autobiografski selfi

Ovaj selfi je način dokumentacije svakodnevnog života i uspomena. Ljudi koji objavljuju ovakve selfije žele da podele svoje trenutke s drugima, ali za razliku od prethodne grupe, ne traže povratnu informaciju od svojih pratilaca. Savršen primer su neke modne blogerke koje na dnevnoj bazi dele fotografije svojih aktivnosti, obroka i modnih kombinacija.

Samopromotivni selfi

Samopromoteri su ljudi koji dokumentuju svoj život. Poznat vam je tip – od zadnjeg obroka do svake kafe i svakog druženja, bolesti i odmora, praznika i večeri uz televiziju, nema trenutka koji nije dostojan objave. Na taj način žele da svoj život predstave u pozitivnom svetlu – ističe koautor istraživanja Harper Anderson. Primeri su razne poznate ličnosti i osobe koje pratite na Instagramu.