NA VRHUNCU MOĆI: Folksvagen se povukao iz WRC šampionata

volksvagen
twitter.com/SebOgier/media

Posle četiri godine surove dominacije kompanija Folksvagen (VW) ukinula je svoj program u Svetskom reli šampionatu (WRC).

 

Francuz Sebastijan Ožije je prethodne četiri sezone osvajao titulu šampiona sveta u WRC konkurenciji.

VW je zaključno sa proteklom godinom pored pomenute četiri titule sa Polom R ostvario 43 pobede, a WRC je napustio nedelju dana nakon što se podružnica ove kompanije Audi posle 18 uspešnih godina povukao iz Svetskog šampionata izdržljivosti.

Folksvagen grupa je tada saopštila da će se Audi fokusirati na Formulu E, a ove dve velike odluke donete su u skladu sa velikim problemima koji su zadelisi nemačkog giganta nakon skandala sa varanjem a ne na šampionatu izdržljivosti, u kojem je bio izuzetno uspešan u poslednjih 18 godina.

Takođe je navedeno da je ta odluka doneta u skladu sa problemima koje su zadesili brend posle skandala u vezi sa manipulisanjem sa podacima o izduvnim gasovima u dizel motorima.

– Brend Folksvagen se suočava sa ogromnim izazovima. Uz dolazeća proširenja elektirifikacije naših vozila, moramo se koncentrisati na važne buduće tehnologije. Umnogome smo nadmašili očekivanja i sportske rezultate u WRC, sada usklađujemo VW Motosport sa budućnošću. U isto vreme, VW će se više koncentrisati na trku kupaca. Poput Golfa TRI TCR na stazi i Bube GRC u reliju, želimo da kupcima ponudimo vrhunske proizvode i dalje razvijamo Polo prema R5 propisima –  naveo je direktor Upravnog odbora kompanije Frank Velš.

Folksvagen bi i sledeće godine mogao da bude deo WRC šampionata, ali ne kao zvanični tim, već samo zahvaljujući šampionu Ožijeu, te njegovim timskim kolegama Jari-Mati Latvali i Andreasu Mikelsenu koji na raspolaganju imaju već razvijeni Polo R za 2017. godinu. Oni iza sebe ne bi imali fabričku podršku, pa bi morali da traže drugi izvore prihoda.

“Iskreno se zahvaljujemo našim vozačima i suvozačima za njihova izuzetna dostignuća. Oni nisu bili samo neverovatno brzi, nego i vrlo efikasni ambasadori brenda Folfsvagen”, dodao je Velš.

U WRC šampionatu će tako ostati četiri konstruktora, Sitroen, M-Spot, Tojota, te Hjundai, koji bi mogao da preuzme primat od VW. Od sledeće sezone u WRC na snagu stupaju nova tehnička pravila.



loading...