Posle četiri godine surove dominacije kompanija Folksvagen (VW) ukinula je svoj program u Svetskom reli šampionatu (WRC).
Francuz Sebastijan Ožije je prethodne četiri sezone osvajao titulu šampiona sveta u WRC konkurenciji.
VW je zaključno sa proteklom godinom pored pomenute četiri titule sa Polom R ostvario 43 pobede, a WRC je napustio nedelju dana nakon što se podružnica ove kompanije Audi posle 18 uspešnih godina povukao iz Svetskog šampionata izdržljivosti.
Hear @SebOgier after he clinched his fourth @WalesRallyGB in a row and the Manufacturers title for @VolkswagenRally: https://t.co/9BazVtLi2B pic.twitter.com/Pp6ZCVMouC
— Volkswagen UK news (@VWUKNews) October 30, 2016
Folksvagen grupa je tada saopštila da će se Audi fokusirati na Formulu E, a ove dve velike odluke donete su u skladu sa velikim problemima koji su zadelisi nemačkog giganta nakon skandala sa varanjem a ne na šampionatu izdržljivosti, u kojem je bio izuzetno uspešan u poslednjih 18 godina.
Takođe je navedeno da je ta odluka doneta u skladu sa problemima koje su zadesili brend posle skandala u vezi sa manipulisanjem sa podacima o izduvnim gasovima u dizel motorima.
– Brend Folksvagen se suočava sa ogromnim izazovima. Uz dolazeća proširenja elektirifikacije naših vozila, moramo se koncentrisati na važne buduće tehnologije. Umnogome smo nadmašili očekivanja i sportske rezultate u WRC, sada usklađujemo VW Motosport sa budućnošću. U isto vreme, VW će se više koncentrisati na trku kupaca. Poput Golfa TRI TCR na stazi i Bube GRC u reliju, želimo da kupcima ponudimo vrhunske proizvode i dalje razvijamo Polo prema R5 propisima – naveo je direktor Upravnog odbora kompanije Frank Velš.
Folksvagen bi i sledeće godine mogao da bude deo WRC šampionata, ali ne kao zvanični tim, već samo zahvaljujući šampionu Ožijeu, te njegovim timskim kolegama Jari-Mati Latvali i Andreasu Mikelsenu koji na raspolaganju imaju već razvijeni Polo R za 2017. godinu. Oni iza sebe ne bi imali fabričku podršku, pa bi morali da traže drugi izvore prihoda.
“Iskreno se zahvaljujemo našim vozačima i suvozačima za njihova izuzetna dostignuća. Oni nisu bili samo neverovatno brzi, nego i vrlo efikasni ambasadori brenda Folfsvagen”, dodao je Velš.
U WRC šampionatu će tako ostati četiri konstruktora, Sitroen, M-Spot, Tojota, te Hjundai, koji bi mogao da preuzme primat od VW. Od sledeće sezone u WRC na snagu stupaju nova tehnička pravila.