Američki vojni pilot i general Dejvid Goldfejn, koji je oboren kod Šapca u avionu "F-16C" dok je bombardovao Srbiju 1999. godine, predložen je za komandanta Vazduhoplovnih snaga SAD. Da li general laže kako je izbavljen?

 

Odluku ministra odbrane Eštona Kartera o nominovanju Goldfejna saopštio je Pentagon, a ukoliko nominaciju potvrdi Senat, Goldfejn će zameniti generala Marka Velša koji u julu odlazi u penziju.

Goldfejn je u saopštenju naveo da je izuzetno počastvovan nominacijom za 21. načelnika generalštaba vazduhoplovinih snaga.

Ova nominacija predstavlja brz napredak za Goldfejna koji je u avgustu promovisan u generala sa četiri zvezdice i čoveka broj dva Vazduhoplovnih snaga, objavljeno je na portalu Stars and strajps.

Goldfejn je prethodno bio direktor Združenog generalštaba i komandant Centralne komande Vazduhoplovnih snaga koja nadgleda operacije na Bliskom istoku.

Međutim, kako navodi Stars and strajps, Goldfejn je još uvek poznat i po svom borbenom letačkom iskustvu.

On je često opisivao noć 2. maja 1999. godine tokom bombardovanja Srbije, kada je projektil zemlja-vazduh eksplodirao u blizini njegovog aviona iznad Beograda.

Goldfejn ponavlja svoju verziju po kojoj se katapultirao iz lovca “F-16C” i sleteo padobranom na otvoreno polje na Kosovu, a nekoliko sati kasnije izbavio ga je spasilačko-borbeni tim u helikopteru “hok”.

Sve je, međutim, bilo drugačije, javljaju beogradski mediji.

Avion je još neko vreme bio upravljiv pa je tadašnji pukovnik Goldfejn pokušao da se domogne teritorije BiH, ali je morao je da se katapultira i prizemlji u ataru pocerskog sela Sinošević dok se avion srušio nekoliko kilometara dalje u blizini Šapca.

Imajući u vidu blizinu granice sa BiH, tim za borbeno traganje i spašavanje NATO-a uspeo je da locira i pokupi oborenog američkog pilota i bezbedno ga izvuče do aerodroma u Tuzli, odakle je prebačen u Avijano.

Pored obaranja Goldfejna, čuveno je i obaranje “nevidljivog” američkog aviona “F-117”.