Beograd dobija 20 novih Ikarbusovih autobusa

Autobus
Dnevno.rs/Petar Marković

Predstavnici Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd", A.D. "Ikarbus" i Lizing kuće "S-Leasing d.o.o" potpisali su danas ugovor o isporuci 20 novih niskopodnih solo autobusa gradskom prevozniku, čija je vrednost više od 3,7 miliona evra.

 

Prema rečima gradonačelnika Beograda Siniše Malog, “Ikarbus” će autobuse isporučiti u dve serije po deset vozila, a planirano je da se na gradskim ulicama nađu krajem septembra i novembra.

– Ovo je još jedan korak ka konsolidaciji GSP ‘Beograd’ ali i ka poboljšanju kvaliteta prevoza. Tokom 2015. godine nabavili smo 30 autobusa Ikarbus-Mercedes, dobili smo od Bazela 28 tramvaja, u junu stiže pet elektrobusa a do kraja godine naručićemo još deset solo i 12 školskih autobusa – kazao je Mali novinarima u Bogradu.

Kako je naveo, plan gradskih vlasti je da u narednih četiri do pet godina zameni stari vozni park GSP-a.

– Nabavkom novih vozila ali i smanjenjem troškova poslovanja želimo da stavimo na noge GSP, kao najveće gradsko preduzeće. Više ne nabavljamo autobuse iz Poljske ili drugih zemalja već iz naših fabrika, čime obezbeđujemo posao za naše radnike – kazao je gradonačelnik.

Direktor JKP GSP “Beograd” Željko Milković ocenio je da je današnje potpisivanje ugovora značajno za to preduzeće ali i stanovnike Beograda jer će novi autobusi doprineti povećanju kvaliteta gradskog prevoza dok je direktor A.D. “Ikarbus”

Aleksandar Vićentić kazao da će nabavka autobusa pomoći ne samo tom preduzeću već i svim domaćim preduzećima koja rade za “Ikarbus”.

Upitan na kojim šasijama će novi autobusi biti izradjeni, Mali je kazao da će prva serija od deset “Ikarbusovih” autobusa biti izradjena na “Mercedesovoj” šasiji ali je i dodao da se gradske vlasti ne mešaju u pitanja o tehničkim karakteristikama vozila.

Govoreći o zahtevu sindikata GSP “Beograd” za uvodjenjem novog sistema naplate karata u gradskom prevozu, gradonačelnik je kazao da je aktuelni ugovor sa kompanijom Apex Solution “čvrst” i na strani tog privatnog preduzeća a da je za njegov eventualni raskid “neophodno nabaviti pet ili šest miliona evra, ojih trenutno u budžetu nema”.

– Nisam najsrećniji tim sistemom ali ugovor je čvrst. Za prevremeni raskid ugovora, do koga bi moglo da dodje posle pet godina, potrebno je sakupiti pet ili šest miliona evra, a tih para trenutno u budžetu nema – kazao je Mali.