Danas je u Skupštini grada predstavljen master plan saobraćajne infrastukture Beograda kojim su utvrđeni prioriteti i pravci razvoja saobraćaja u Beogradu.

 

U sačinjavanju master plana gradu je pomogla konsultantska kuća „WSP”, koja je slične poslove radila za veliki broj gradova u svetu.

– Poslu se prvi put prišlo na ozbiljan način, što je na prvom mestu podrazumevalo brojanje putnika, optimizaciju linija javnog gradskog prevoza, projekciju trenda rasta stanovništva i definisanje zona koje će se brže ili sporije razvijati u Beogradu. Na osnovu obimne analize i baze skupljenih podataka dat je i predlog daljeg razvoja saobraćajne infrastrukture – rekao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

Prema njegovim rečima razvoj ide u tri osnovna pravca – razvoj „BG voza”, prve dve linije metroa i investicije u putnu infrastrukturu.

„Bg voz” trenutno ima jednu liniju od Batajnice do Vukovog spomenika i odatle nadalje do Ovče, a trenutno se radi rekonstrukcija pruge i mreže za novu liniju od Vukovog spomenika do Resnika. Sledeći korak je povezivanje Aerodroma „Nikola Tesla” i Surčina sa Novim Beogradom, a potom ostaje još jedna linija – od Makiškog polja, kroz tunel Makiš–Rakovica pa do Karaburme, istakao je Mali.

Gradonačelnik je naveo da bi prva linija metroa trebalo da ide od Makiškog polja, preko centra grada, do Mirijeva, ukupne dužine 22 kilometra, a druga od Zemuna, preko Starog grada, do Ustaničke ulice, dužine 19,8 kilometara.

– Te dve linije, u kombinaciji sa „Bg vozom”, ali i sa obnovljenim tramvajskim sistemom, daju nam integrisani šinski sistem saobraćaja – rekao je Mali.

Kad je reč o trećem pravcu razvoja, on podrazumeva završetak Obilaznice oko Beograda, Spoljne magistralne tangente i Unutrašnjeg magistralnog prstena. Gradonačelnik je precizirao da se u okviru toga nalaze sledeće investicije: izgradnja mosta preko Ade Huje i tunela kroz Topčider, kako bi se u dodatnu funkciju stavio i Most na Adi, zatim tunel kroz centar grada i proširenje i rekonstrukcija mosta preko Save.



loading...